Laurea-ammattikorkeakoulun markkinoinnin kohdentaminen toimivimpiin markkinointikanaviin
Puha, Jonathan (2016)
Puha, Jonathan
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112116707
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112116707
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tuotettu määrällisenä tutkimuksena Laurea Markkinoinnille. Tutkimus suoritettiin kyselytutkimuksena keväällä 2015 Laureaan opiskelemaan hakeville. Tutkimuksen kohderyhmänä ovat nuoret aikuiset, jotka hakevat opiskelemaan alempaa korkeakoulututkintoa Laurea-ammattikorkeakouluun. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisissa ympäristöissä Laureaan opiskelemaan hakeneet olivat törmänneet Laurean markkinointiin ja saada Laurea Markkinoinnille dataa, jonka pohjalta markkinointia pystytään ohjaamaan halutuille kohderyhmille. Tavoitteena oli, että opinnäytetyöstä tulisi selkeä ja sitä olisi mahdollista hyödyntää tulevaisuudessa.
Kysely suoritettiin keväällä 2015 alempaan ammattikorkeakouluun hakeville. Kyselyyn vastanneiden oli mahdollista voittaa elokuvalippuja. Kyselyyn vastasi 224 hakijaa. Tuloksista käy ilmi, että Laurean markkinointi on tavoittannut hakijat ja hakijat ovat löytäneet hakemiseen tarvittavat tiedot Laurean kotisivuilta. Laurean markkinointi on näkynyt lukuisissa eri kanavissa, muun muassa internetissä, varsinkin Facebookissa ja Googlessa, lehdissä, elokuvateattereissa, messuilla ja julkisissa kulkuvälineissä. Laurean markkinointia pidetään pääosin hyvänä ja se herättää ihmisissä positiivisia mielikuvia. Pohdinnasta käy ilmi, miten Laurea Markkinointi voisi parantaa markkinoinnin tuloksellisuutta.
Kysely suoritettiin keväällä 2015 alempaan ammattikorkeakouluun hakeville. Kyselyyn vastanneiden oli mahdollista voittaa elokuvalippuja. Kyselyyn vastasi 224 hakijaa. Tuloksista käy ilmi, että Laurean markkinointi on tavoittannut hakijat ja hakijat ovat löytäneet hakemiseen tarvittavat tiedot Laurean kotisivuilta. Laurean markkinointi on näkynyt lukuisissa eri kanavissa, muun muassa internetissä, varsinkin Facebookissa ja Googlessa, lehdissä, elokuvateattereissa, messuilla ja julkisissa kulkuvälineissä. Laurean markkinointia pidetään pääosin hyvänä ja se herättää ihmisissä positiivisia mielikuvia. Pohdinnasta käy ilmi, miten Laurea Markkinointi voisi parantaa markkinoinnin tuloksellisuutta.