Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Conversion rate optimization in Finnish online businesses

Ratia, Miramaria; Ruoho, Vilma (2016)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Ratia_Miramaria_Ruoho_Vilma.pdf (701.3Kt)
Lataukset: 


Ratia, Miramaria
Ruoho, Vilma
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112316911
Tiivistelmä
Konversio-optimointi on monille verkkokaupan omistajille tuntematon termi, vaikka se onkin kohonnut lähes yhtä tärkeäksi osaksi verkkokaupankäyntiä kuin hakukoneoptimointi. Se on menetelmä, jonka avulla verkkokaupan suorituskykyä parannetaan muuttamalla verkkosivuston passiiviset vierailijat aktiivisiksi käyttäjiksi.

Tämän opinnäytetyön tarkoitus on selvittää, minkälaisia konversio-optimoinnin menetelmiä suomalaiset pienet ja keskikokoiset verkkokaupat käyttävät. Opinnäytetyössä tutkitaan myös, mikä on suomalaisten sähköisen liiketoiminnan konsulttien mielipide verkkokauppojen tietämyksestä konversio-optimoinnin suhteen. Lisäksi tutkimuksessa otetaan selvää onko konversio-optimoinnin, sen hyötyjen ja menetelmien tiedottamiselle kysyntää verkkokauppojen keskuudessa.

Tieto kerättiin lähettämällä verkkokysely satunnaisesti valituille suomalaisille PK-verkkokaupoille ja haastattelemalla suomalaisia sähköisen liiketoiminnan konsultteja. Tieto analysoitiin käyttämällä kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että konversio-optimointi on melko vieras käsite suomalaisille verkkokaupoille. Myös haastatellut konsultit olivat sitä mieltä, että verkkokauppojen tietoisuus konversio-optimoinnista on erittäin vähäistä.

Ne verkkokaupat, jotka sitä ovat soveltaneet sivuilleen, käyttävät lähes ainoana menetelmänä A/B testausta. Osa verkkokyselyyn vastanneista verkkokaupoista oli kuitenkin sitä mieltä, että konversio-optimoinnista, sen hyödyistä ja menetelmistä pitäisi tiedottaa enemmän.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste