Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Noin suuri kala ja sen ystävä

Nikkanen, Anna-Leena (2006)

 
Avaa tiedosto
2006-11-20-13.pdf (232.5Kt)
Lataukset: 


Nikkanen, Anna-Leena
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Opinnäytetyö koostuu toiminnallisesta ja kirjallisesta osuudesta. Toiminnallisena osuutena toteutimme Noin suuri kala ja sen ystävä -projektin. Projektiin osallistui neljän lapsen ryhmä, Kymenlaakson alueella sijaitsevasta lastensuojeluyksiköstä.; Projektin tavoitteena oli luottamuksen ja avoimen vuorovaikutuksen vahvistaminen toiminnallisten menetelmien avulla. Vahvistamisella tarkoitamme luottamuksen kokemusten tuottamista lapsille. Toiminnalliset menetelmät projektissa tarkoittavat luottamus-, Theraplay- ja taidelähtöisten harjoitteiden käyttämistä luottamuksen ja avoimen vuorovaikutuksen vahvistamisen välineinä. Projektin toimintaosuuden toteutimme toimintaviikonloppuna. Yhtenä työmme tavoitteena oli tuottaa projektin toimintaosuudessa käyttämistämme harjoitteista harjoiteopas opinnäytetyöhömme.;Opinnäytetyön kirjalliseen osuuteen olemme valinneet teoriataustaksi toiminnallisten menetelmien hyödyntämisen lastensuojelussa. Se muodostaa myös viitekehyksen projektille. Teoriatausta käsittelee seuraavia sisältöjä: lapsi ja lastensuojelu, kiintymyssuhde ja sen häiriöt, luottamus ja trauma. Raportissa kuvailemme myös toiminnan sisältöjä ja lasten kommentteja projektin toteutuksesta ja sen mielekkyydestä. Näihin pohdintoihin olemme perehtyneet havainnoimalla lapsia toiminnan aikana, tekemällä päiväkirjamuistiinpanoja ja keskustelemalla heidän kanssaan.;Projekti onnistui suunnittelemallamme tavalla ja saavutimme sille asettamamme tavoitteet suhteellisen hyvin. Koimme projektityöskentelyn mielenkiintoiseksi ja haasteelliseksi tavaksi toteuttaa opinnäytetyö. Meidän oli mahdollista hyödyntää toiminnallisia valmiuksiamme projektissa ja yhdistää oppimamme teoria käytännön työhön. Arvioinnin välineenä käytimme lapsilta saamiamme kommentteja, omia havaintojamme sekä työntekijöiltä saamaamme palautetta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste