Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma sponsorointiyhteistyötä hyödyntäen : case: Lahden Taitoluistelijat ry

Metzner, Jenni (2016)

 
Avaa tiedosto
Metzner_Jenni.pdf (785.5Kt)
Lataukset: 


Metzner, Jenni
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112517494
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössäni luon markkinointisuunnitelman urheiluseuralle sponsorointiyhteistyötä hyödyntäen. Toimeksiantajaksi valikoitui Lahden Taitoluistelijat ry, sillä seura on entuudestaan tuttu. Opinnäytetyölle syntyi myös tarve, sillä toimivaa markkinointisuunnitelmaan ei vielä ollut.
Opinnäytetyöni tavoitteena on luoda konkreettinen suunnitelma ja väline, jota seura voisi jatkossa hyödyntää. Tavoitteena on myös luoda uusia keinoja, joilla saataisiin lisää harrastajia lajin pariin. Seuran tunnettuuden lisääminen ja näytösten kävijämäärien kasvattaminen olivat myös tavoitteena.

Opinnäytetyöni koostuu teoriaosuudesta ja empiriaosuudesta. Teoriaosuudessa selvitän markkinointisuunnitelman ja markkinointiviestinnän sisältöä sekä avaan käsitteitä markkinointiin liittyen. Kerron myös sponsorointiyhteistyön merkityksestä sekä sen hyödyntämisestä urheiluseuroissa.
Empiriaosuus koostuu toimeksiantajalle laaditusta markkinointisuunnitelmasta. Markkinointisuunnitelmassa edetään askel askeleelta havainnointiin ja haastatteluihin perustuvalla suunnitelmaprosessilla. Tämä suunnitelma on luotu Lahden Taitoluistelijat ry:n toiminnan ja tarpeen mukaisesti.

Opinnäytetyön tuloksena on konkreettinen, selkeä ja käyttökelpoinen markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelma koostuu uusista markkinointikeinoista sponsorointiyhteistyötä hyödyntäen. Konkreettisen suunnitelman avulla seura pystyy jatkossa kehittämään markkinointiaan ja koko toimintaansa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste