Markkinointitutkimus
Laakso, Olli-Pekka (2016)
Laakso, Olli-Pekka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112317055
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112317055
Tiivistelmä
Tutkielma käsittelee yritysmyyntiä ja – markkinointia. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda yritysmyynnin ja – markkinoinnin kehitysideoita Gigantin yritysmyynnille. Työn teoriaosuus yritysmyynnistä ja – markkinoinnista pohjautuu ammattikirjallisuuteen, sekä verkosta löydettyyn lähdemateriaaliin. Tutkimukseen tietoa kerättiin kvantitatiivisella menetelmällä.
Kysely lähetettiin 150 pk-yritykselle, joilla oli asiointihistoriaa Gigantin kanssa. Näistä 27 % vastasi kyselyyn. Tehdystä kyselystä ilmenee Gigantin keskisuurten yritysasiakkaiden mielikuva Gigantin yritysmyynnin tämän hetkisestä tilasta, sekä osa-alueita joita Gigantin tulee kehittää toiminnassaan.
Tutkimuksen tuloksena ilmeni asiakkaiden näkemys Gigantin yritysmyynnistä sekä sosiaalisen median voima markkinoinnissa. Markkinoinnin digitalisoituminen mahdollistaa yrityksille olla lähemmin yhteydessä asiakkaisiinsa ja erottua kilpailijoistaan.
Opinnäytetyön tuotoksena on koostettu kehitysideoita Gigantin yritysmyynnin markkinoinnin parantamiseksi. Näiden avulla Gigantti voisi nostaa profiiliaan valtakunnallisesti yritysmyynnissä.
Kysely lähetettiin 150 pk-yritykselle, joilla oli asiointihistoriaa Gigantin kanssa. Näistä 27 % vastasi kyselyyn. Tehdystä kyselystä ilmenee Gigantin keskisuurten yritysasiakkaiden mielikuva Gigantin yritysmyynnin tämän hetkisestä tilasta, sekä osa-alueita joita Gigantin tulee kehittää toiminnassaan.
Tutkimuksen tuloksena ilmeni asiakkaiden näkemys Gigantin yritysmyynnistä sekä sosiaalisen median voima markkinoinnissa. Markkinoinnin digitalisoituminen mahdollistaa yrityksille olla lähemmin yhteydessä asiakkaisiinsa ja erottua kilpailijoistaan.
Opinnäytetyön tuotoksena on koostettu kehitysideoita Gigantin yritysmyynnin markkinoinnin parantamiseksi. Näiden avulla Gigantti voisi nostaa profiiliaan valtakunnallisesti yritysmyynnissä.