Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

"Motivointi on mun mielestä niin tärkee juttu, että sitä pitää jokaisella käynnillä olla." : Lastensuojelun avohuollon perhetyöntekijöiden ajatuksia asiakkaan motivoinnista

Mustakallio, Jasmiina (2016)

 
Avaa tiedosto
Oppari Jasmiina Mustakallio.pdf (448.7Kt)
Lataukset: 


Mustakallio, Jasmiina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112617648
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiakkaiden motivointi lastensuojelun avohuollon perhetyössä. Opinnäytteessä kysyttiin miten työntekijät määrittelevät ja kuvaavat asiakkaan motivointia, millaisia haasteita siinä on havaittu ja miten haasteisiin pystytään vastaamaan. Tavoitteena oli tehdä näkyväksi mistä hyvä motivointi koostuu, ja miten sitä voi hyödyntää käytännön työssä.

Opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimus, jonka aineisto on koottu haastattelemalla viittä työntekijää, jotka työskentelevät lastensuojelun avohuollon palveluita tuottavassa yrityksessä. Haastattelumenetelmänä on käytetty puolistrukturoitua teemahaastattelua. Haastatttelut on nauhoitettu ja litteroitu sanasta sanaan. Aineiston analyysisssa on käytetty aineistolähtöistä sisällönanalyysia. Teoreettinen viitekehys koostuu lastensuojelun avohuollosta, perhetyöstä, dialogisuudesta, vuorovaikutuksesta ja motivoinnista.

Tutkimustulosten mukaan hyvä, motivoiva, asiakassuhde syntyy hyvästä vuorovaikutuksesta, aidosta kohtaamisesta, kuulluksi tulemisen kokemuksesta, vastavuoroisuudesta, asiakaslähtöisyydestä, aidosta kiinnostuksesta, tarkoituksenmukaisista tavoitteista ja ennen kaikkea luottamuksellisesta suhteesta asiakkaan ja työntekijän välillä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste