Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Designing a 2D fighting game

Ketonen, Miikka (2016)

Avaa tiedosto
Thesis_Miikka_Ketonen_KAT13PT.pdf (1.204Mt)
Lataukset: 


Ketonen, Miikka
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112918209
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsittelen 2D-taistelupelejä, niiden suunnitteluteoriaa ja elementtejä, jotka löytyvät useimmista genren peleistä. Tavoitteeni on suunnitella 2D-taistelupeli, joka tuo jotain uutta genrelle ja taistelupeliyhteisölle.

Alussa esittelen genren ja sen historian lyhyesti. Käyn läpi genren eri variaatioita ja yleisimpiä hahmo arkkityyppejä. Tämän jälkeen käyn läpi taistelupelien ideamaailmaa ja syitä, miksi tietyt ratkaisut ovat vakiintuneet. Opinnäytetyössä tulen käyttämään lähteinä artikkeleita eri pelinkehittäjiltä sekä omaa tietoani genrestä.

Myöhemmin tulen käymään läpi oman suunnitteluprosessini ja syyt ratkaisuilleni 2D taistelupelissäni. Viimeiseksi tulen analysoimaan pelisuunnitelmani vertaamalla sitä taistelupelien suunnittelufilosofiaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste