Toimitusketjun hallinnan kehittäminen Suomen logistiikkakeskuksessa : case: FedEx Corp.
Lindell, Niko; Mikkonen, Ville (2016)
Lindell, Niko
Mikkonen, Ville
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120118573
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120118573
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia toimitusketjun hallintaa, nykytilaa, sekä kehittämistä esimerkkiyrityksen kautta. Opinnäytetyö toimii myös kattavana tietopakettina lukijalle toimitusketjun hallinnan teoriasta, sekä FedEx Corporationin toimintatavoista hoitaa toimitusketjua.
Opinnäytetyön toinen pääluku käsittelee toimitusketjun hallintaan liittyvää teoriaa, joka toimii lukijalle tietopakettina toimitusketjun hallintaan liittyvien käsitteiden ja toimintojen ymmärtämiseksi. Yritysesittelyn funktiona oli luoda lukijalle kuva, minkälaisesta yrityksestä oli kyse lähtiessämme kehittämään yrityksen toimitusketjun hallintaa. Tutkimusmenetelminä käytimme teemahaastattelua, jota tuimme omilla empiirisillä havainnoillamme.
Kehitysehdotuksissa vedimme yhteen kaiken saamamme tiedon yrityksen toimitusketjun hallinnasta ja pyrimme löytämään erilaisia ratkaisuja toimitusketjun hallinnan kehittämiseksi pohjautumalla oppimaamme.
Opinnäytetyön toinen pääluku käsittelee toimitusketjun hallintaan liittyvää teoriaa, joka toimii lukijalle tietopakettina toimitusketjun hallintaan liittyvien käsitteiden ja toimintojen ymmärtämiseksi. Yritysesittelyn funktiona oli luoda lukijalle kuva, minkälaisesta yrityksestä oli kyse lähtiessämme kehittämään yrityksen toimitusketjun hallintaa. Tutkimusmenetelminä käytimme teemahaastattelua, jota tuimme omilla empiirisillä havainnoillamme.
Kehitysehdotuksissa vedimme yhteen kaiken saamamme tiedon yrityksen toimitusketjun hallinnasta ja pyrimme löytämään erilaisia ratkaisuja toimitusketjun hallinnan kehittämiseksi pohjautumalla oppimaamme.