Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin tehostaminen : case: MediaFin

Koponen, Antti (2016)

Avaa tiedosto
Myynnin_tehostaminen_case_MediaFin_Koponen.pdf (631.4Kt)
Lataukset: 


Koponen, Antti
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120118668
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miten yritys voi kehittää myynnin johtamista ja myyntistrategioiden asettamista. Tarkasteltavana ovat sekä myynnin organisoiminen tehokkaaksi ja kokonaisvaltaisesti yrityksen tavoitteita ja monimuotoisten asiakkuuksien tarpeita edistäväksi, että ottaa kehitystyössä huomioon myös myynnistä vastaavien henkilöiden yksilölliset ammatilliset kehittämistarpeet. Tarkasteltavana yrityksenä ja toimeksiantajana on MediaFin AV Production Oy.

Tämä opinnäytetyö jakautuu kahteen osaan: ensin tarkastellaan niitä teoreettisia malleja, joita tehokkaan myynnin järjestämisessä tarvitaan. Teoreettinen viitekehys auttaa fokusoimaan myynnin kannalta keskeiset haasteet ja siten kehittämään tätä yritykselle elintärkeää osa-aluetta entistä paremmaksi. Keskeisiä tarkasteltavia asioita ovat myyntistrategiat draivereineen, valintoineen, jotka auttavat yritystä saavuttamaan kasvua ja menestystä. Työssä tarkastellaan myös motivaatio- ja tavoiteteorioita, joiden kautta myyntiprosessia lähestytään. Niin ikään tarkastellaan asiakassegmentoinnista esitettyjä teoreettisia malleja. Opinnäytteen toinen osa koostuu yrityksessä tehdyn tutkimusprosessin dokumentoinnista ja myyntityön kehittämisestä. Tutkimuksen aineisto on kerätty haastattelemalla myyjiä ja myynnistä vastaavia henkilöitä ja etsimällä yhteistyössä niitä kehityskohteita, joita auttaisivat myynnin organisoinnissa entistä paremmaksi ja toisaalta kehittämään henkilökohtaista myyntityötä. Toisaalta teoreettisen viitekehyksen avulla on luotu myös tarkastelumalleja, jotka ovat auttaneet löytämään uudentyyppisiä ratkaisuja myynnin haasteisiin. Haastattelujen lisäksi yrityksen myynnistä on kerätty tilastoa, jonka pohjalta on saatu selville keskeisimmät kehittämisalueet. Haastattelut ja tutkimusdata antavat yhdessä monipuolisen kokonaiskuvan kehittämiskohteista.

Tutkimusaineistoa analysoitaessa erityisiksi kehityskohteiksi nousivat myynnin systemaattinen organisoiminen. Saatujen tulosten pohjalta ja teoreettisia lähestymistapoja hyödyntäen on saatu rakennettuja ratkaisumalleja, joilla myyntiprosessin eri osatekijät ja koko kokonaisuus onnistuvat entistä paremmin. Näitä keinoja ovat muun muassa uudenlainen laskentapohja, asiakkuuksienhallintajärjestelmä ja uudenlainen asiakassegmentointi ja selkeiden suoritus- ja kehitystavoitteiden luominen kehityskeskusteluineen. Tulokset ovat olleet lupaavia. Ammattitaitoisen ja hyvin organisoidun myynnin avulla yritys pystyy löytämään ja hankkimaan asiakaskunnan mielenkiinnon sekä toimimaan konsultin omaisesti jo myynnissä. Näin myös asiakas hyötyy myynnin kehittämisestä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste