Näytä suppeat kuvailutiedot

Lisämyynnin kehittäminen, Case: Ravintola Storyville

Honkanen, Juulia (2016)

dc.contributor.authorHonkanen, Juulia-
dc.date.accessioned2016-12-02T11:09:43Z
dc.date.available2016-12-02T11:09:43Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2016112918123-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/119037
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä ravintola Storyvillen kanssa. Sen aiheena oli lisämyynti ja sen kasvattaminen. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää havainnoimalla ravintolan tämän hetkinen tilanne ja henkilökuntaa haastattelemalla saada selville, kuinka he kokevat lisämyynnin osana työtään. Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa yrityksen tämän hetken tilanne lisämyynnissä ja saada ideoita sen kehittämiseen. Tutkimus suoritettiin laadullisen tutkimuksen menetelmin käyttäen havainnointia ja haastatteluja tiedon keräämiseen. Työ koostuu johdannosta, toimeksiantajan esittelystä, teoriapohjasta sekä tutkimusmenetelmistä. Lisäksi työstä löytyy myös tutkimustulokset sekä johtopäätökset. Teoriapohjassa keskitytään ravintolatoimintaan, myyntiin, asiakaspalveluun ja palveluprosessiin. Sen avulla pyrittiin luomaan perusajatus tutkimuksen kohteesta ja sen toiminnasta. Kaikki yrityksen sisäinen ja ulkoinen toiminta ovat kytköksissä lisämyyntiin ja vaikuttavat sen tuottamiseen. Tutkimuksen tulokset olivat hyvin selkeitä ja pohjautuivat samoihin ajatuksiin. Haastateltujen henkilöiden ammattitaitoisuus ja tietoisuus yrityksen toimintatavoista loivat perusteltuja mielipiteitä ja kokemuksia. Havainnointien ja haastattelujen perusteella nousi esille monia hyviä ja potentiaalisia kehitysajatuksia, joita yrityksen on mahdollista myös käytännössä toteuttaa.fi
dc.description.abstractThis thesis was commissioned by the restaurant Storyville. The topic of this thesis was additional sales and increasing them. The purpose of this study was to examine the current situation by observing the restaurant and interviewing the staff to map how they feel about additional sales being a part of their work. The objectives of this thesis were to chart the situation of additional sales and obtain ideas to develop them. The study was conducted using qualitative research methods, observation and interviews. This thesis consists of an introduction, background information about Storyville, the theoretical framework of this study and research methods. The results from the research and the conclusions of the study are located at the end of this thesis. The theoretical framework introduces the restaurant business, sales, customer service and service process. All the company's internal and external activities are linked to additional sales and contribute to their production. The results of this study were explicit and based on the same ideas. The expertise of the staff and knowledge about the company's policies created justifiable opinions and experiences. The observation and interviews resulted in multiple potential development ideas that the company can implement in practice.en
dc.language.isofin-
dc.publisherLaurea-ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleLisämyynnin kehittäminen, Case: Ravintola Storyvillefi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/257-
dc.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordAnniskeluravintola-
dc.subject.keywordAsiakaspalvelu-
dc.subject.keywordLisämyynti-
dc.subject.degreeprogramfi=Majoitus- ja ravitsemisala|sv=Inkvarterings- och kosthållsbranschen|en=Hotel and Restaurant|-
dc.subject.disciplineHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot