Developing internal communication at Fitness24Seven
Chydenius, Kira (2016)
Chydenius, Kira
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120218793
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120218793
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää sisäistä viestintää kuntosaliketju Fit-ness24Sevenillä. Yritys on viime vuosien aikana kasvanut kovaa vauhtia, mikä on luonut tarpeen sisäisen viestinnän kehittämiselle. Työntekijöiden määrä on lähes tuplaantunut, minkä takia tarvitaan uusia menetelmiä, jotta työntekijät saavat kaiken tarpeellisen tiedon, jota tarvitaan päivittäisessä työssä. Opinnäytetyön tuotoksena oli tarkoitus luoda helposti käytettävä, selkeä ja muokattavissa oleva sisäinen informaatiopaketti työntekijöille ja pohtia viestintään sopivat kanavat ja foorumit.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee sisäisen viestinnän tärkeyttä yrityksessä. Esitellyt viestintämallit auttavat ymmärtämään viestintää osana organisaation strategista kokonaisuutta ja johtamista. Lopuksi teoriaosuudessa esitellään nykyainainen lähestymistapa paremman sisäisen viestinnän saavuttamiseksi, jolloin painotetaan dialogia esimiehen sekä työntekijöiden välillä.
Informaatiopaketti tuotettiin opitun teorian sekä tutkimustulosten perusteella. Tutkimus toteutettiin konstruktiivisena laadullisena tutkimuksena semi-strukturoidun haastattelun muodossa, jotka toteutettiin Fitness24Sevenin työntekijöille syksyn 2016 aikana. Tutkimuk-sen tavoitteena oli saada mahdollisimman tarkkaa tietoa työntekijöiden tyytyväisyydestä tämän hetkiseen yrityksen sisäiseen viestintään Fitness24Sevenillä, sekä siitä, miten sitä voi parantaa.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee sisäisen viestinnän tärkeyttä yrityksessä. Esitellyt viestintämallit auttavat ymmärtämään viestintää osana organisaation strategista kokonaisuutta ja johtamista. Lopuksi teoriaosuudessa esitellään nykyainainen lähestymistapa paremman sisäisen viestinnän saavuttamiseksi, jolloin painotetaan dialogia esimiehen sekä työntekijöiden välillä.
Informaatiopaketti tuotettiin opitun teorian sekä tutkimustulosten perusteella. Tutkimus toteutettiin konstruktiivisena laadullisena tutkimuksena semi-strukturoidun haastattelun muodossa, jotka toteutettiin Fitness24Sevenin työntekijöille syksyn 2016 aikana. Tutkimuk-sen tavoitteena oli saada mahdollisimman tarkkaa tietoa työntekijöiden tyytyväisyydestä tämän hetkiseen yrityksen sisäiseen viestintään Fitness24Sevenillä, sekä siitä, miten sitä voi parantaa.