Innovaatioita videopelilaitteissa: Liiketunnistus ja virtuaalitodellisuus
Piippo, Juuso (2016)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Piippo, Juuso
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120519150
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120519150
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdytään, miten videopelilaitteita on kehitetty niiden elinaikana. Työssä käydään läpi videopeliteollisuuden alkua, ja miten se on noussut yhdeksi suosituimmista viihteen muodoista. Tarkastelun kohteena on myös pelaamiseen kehiteltyjä lisälaitteita, kuten esimerkiksi Motion Controllerit ja Virtual Reality-laitteet.
Työn ensimmäisessä osassa käydään läpi, miten videopelien kehittäminen lähti käyntiin ja sen historiaa. Tämän jälkeen käsitellään viimeisen kymmenen vuoden aikana eniten esillä olleita lait-teita, liikkeitä tunnistavia laitteita sekä virtuaalitodellisuuslaitteita, miten ne toimivat ja mitä niillä on pyritty saavuttamaan. Lisäksi käsitellään eri tapoja hyödyntää virtuaalitodellisuutta ja lopuksi mikä näiden laitteiden tulevaisuus on.
Työn ensimmäisessä osassa käydään läpi, miten videopelien kehittäminen lähti käyntiin ja sen historiaa. Tämän jälkeen käsitellään viimeisen kymmenen vuoden aikana eniten esillä olleita lait-teita, liikkeitä tunnistavia laitteita sekä virtuaalitodellisuuslaitteita, miten ne toimivat ja mitä niillä on pyritty saavuttamaan. Lisäksi käsitellään eri tapoja hyödyntää virtuaalitodellisuutta ja lopuksi mikä näiden laitteiden tulevaisuus on.