Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ammatillisen osaamisen tukeminen sosiaalisessa mediassa : case: HENRY ry

Kallio, Sanni (2016)

 
Avaa tiedosto
Kallio_Sanni.pdf (552.1Kt)
Lataukset: 


Kallio, Sanni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120819593
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on ammatillisen osaamisen kehittäminen sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön toimeksiantaja on henkilöstöjohdon ja -ammattilaisten yhdistys Henkilöstöjohdon ryhmä - HENRY ry. Yhdistyksen päätavoitteena on edistää jäsenten ammattitaitoa sekä antaa mahdollisuus jäsenten keskinäiseen verkostoitumiseen. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millä keinoilla HENRY ry voi kehittää sosiaalisen median sisällöntuotantoaan niin, että se tukee yhdistyksen jäsenten ammatillista osaamista. Opinnäytetyön tuloksena ovat kehitysehdotukset HENRY ry:n sosiaalisen median sisällöntuotantoon.

Teoriaviitekehys koostuu kahdesta pääaiheesta: sisällön tuottamisesta organisaation sosiaaliseen mediaan sekä asiantuntijoiden ammatillisen osaamisen kehittämisestä. Ensimmäisessä pääaiheessa käydään läpi, mikä on sosiaalinen media, minkälaista on onnistunut sisällöntuottaminen sosiaalisessa mediassa sekä voittoa tuottamattoman organisaation sisältömarkkinointi. Teoriaviitekehyksen toisessa osassa käsitellään muuttuvan työympäristön vaikutuksia asiantuntijoiden työhön, asiantuntijuutta ja ammatillisen osaamisen kehittämistä sekä kollektiivista asiantuntijuutta ja oppimista.

Aineistonhankintaan käytettiin kahta menetelmää. Benchmarkingin avulla kartoitettiin kolmen muun organisaation sosiaalisen median sisällöntuotantoa. Tämän menetelmän avulla haluttiin selvittää, minkälainen sisältö saa eniten reagointia. Toinen aineistonhankinamenetelmä oli HENRY ry:n jäsenille järjestetty workshop. Workshopin avulla selvitettiin, kuinka ammatillista osaamista voidaan kehittää ja kuinka sitä voidaan soveltaa sosiaaliseen mediaan. Workshopissa hyödynnettiin HENRY ry:n jäsenten asiantuntijuutta koskien ammatillisen osaamisen kehittämistä. Benchmarkingin ja workshopin tulokset analysoitiin syvemmin reflektoimalla niitä HENRY ry:n nykyiseen sisällöntuotantoon. Näiden pohjalta luotiin kehitysehdotukset HENRY ry:n sosiaalisen median sisällöntuotantoon.

Kehitysehdotukset voidaan jakaa kolmeen teemaan: palveluiden sitominen sisällöntuotantoon, päivitysten tyyli sekä ajankohtaisuus ja reaaliaikaisuus. Palveluiden sitomisella sosiaalisen median sisältöön tarkoitetaan HENRY ry:n eri jäsenpalveluissa syntyvän arvokkaan sisällön jakamista sosiaalisessa mediassa. Päivitysten tulee olla tyyliltään lukijalleen arvoa tuottavia. Sisältöjen räätälöinti sosiaalisen median kanavan ominaisuuksien mukaan sekä rohkeat, positiiviset ja kantaaottavat päivitykset luovat HENRY ry:stä kuvan nykyaikaisena HR-alan vaikuttajana. Ajankohtaisten hankkeiden sisältöjen ja HR-alan uutisten jakaminen todistaa HENRY ry:n olevan ajankohtainen toimija. Kehitysehdotusten avulla HENRY ry pystyy tukemaan jäsenten ammatillista osaamista myös sosiaalisen median avulla.

Jatkotutkimuksissa voitaisiin tutkia HENRY ry:n jäsenten sosiaalisen median käyttöä sekä HENRY ry:n päivitysten näkyvyyttä sekä niihin reagointia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste