Näytä suppeat kuvailutiedot

Mittari kaupungin viestinnälle : Web-analytiikan toteutus Joensuun kaupungin verkkolehteen

Mustonen, Aki (2016)

dc.contributor.authorMustonen, Aki-
dc.date.accessioned2016-12-12T06:50:23Z
dc.date.available2016-12-12T06:50:23Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2016121119866-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/119979
dc.description.abstractOpinnäytetyö käsittelee web-analytiikka- eli kävijäseurantakokonaisuuden toteutusta Joensuun uutiset -verkkolehteen. Työn toimeksiantaja on Joensuun kaupunki, jolle koostetaan prosessissa mahdollisimman helppolukuinen raportointinäkymä kävijäseurannan kautta kerätyistä tiedoista. Työssä käytettiin ilmaisia Googlen web-analytiikkapalveluja Google Analyticsia sekä Google Tag Manageria, jotka oli määritelty työkaluiksi ennakkoon. Tietoperustassa perehdyttiin työssä mainittujen ohjelmien käyttöön ja historiaan, sekä web-analytiikkaan käsitteenä. Tavoitteena oli kerätä sekä raportoida ymmärrettävästi verkkolehden kävijöiden ikiä, sukupuolia, paikkakuntia, saapumislähteitä ja lehden kiinnostavimpia artikkeleita sekä sosiaalisen median jakotapahtumia. Saadut tulokset on esitetty työn aikana koostetussa Google Analyticsin graafisessa hallintapaneelissa. Joensuun kaupunki käyttää kävijöistä anonyymisti kerättyä tietoa verkkolehden sisältöjen kehittämiseen.fi
dc.description.abstractThe thesis was commissioned by the City of Joensuu and consists of implementing web analytics into their online magazine. The result of the work is a dashboard view of the collected data reports that should be as simple as possible to interpret. Google Analytics and Google Tag Manager were pre-defined as the web analytics tools. The theoretical background of the thesis consists of the history and use of these two programs and the whole concept of web analytics. The aim of the thesis was to collect and report the data of traffic sources, top articles and the social sharing events of the website, and also the ages, genders, and places of residence of it’s visitors were created. This information was gathered into a graphic dashboard, which the commissioner can use as a tool to improve and optimize the contents of its online magazine.en
dc.language.isofin-
dc.publisherKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleMittari kaupungin viestinnälle : Web-analytiikan toteutus Joensuun kaupungin verkkolehteenfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1992-
dc.organizationKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)-
dc.contributor.organizationKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)-
dc.subject.keywordverkkolehti-
dc.subject.keywordverkko-
dc.subject.keywordanalytiikka-
dc.subject.keywordweb-analytiikka-
dc.subject.keywordGoogle-
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|-
dc.subject.disciplineViestinnän koulutusohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot