Videomarkkinointi osana yrityksen markkinointiviestintää. Case: Tanssivat Sudet videotuotantoprosessi
Saastamoinen, Essi (2016)
Saastamoinen, Essi
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120919788
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120919788
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on toteuttaa markkinointivideo, jossa kuvataan videotuotanto-prosessin vaiheita. Opinnäytetyönä toteutettavaa videota tullaan hyödyntämään toimeksiantaja Tanssivien Susien markkinointiviestinnässä. Markkinointivideon tavoitteena on visuaalisin keinoin havainnollistaa, mitä videotuotantoprosessi sisältää ja mistä asiakkaan tilaaman videotuotannon hinta koostuu.
Opinnäytetyön taustoittavassa teoriaosuudessa syvennytään videomarkkinointiin sosiaalisen median aikakaudella. Taustoitusosuudessa tutustutaan videomarkkinoinnin syntyyn, nykytilan-teeseen sekä tulevaisuuteen ja tutustutaan videon eri käyttötarkoituksiin sosiaalisen median ka-navissa. Työssä syvennytään myös itse videon tekemiseen, sen eri työvaiheisiin sekä itse tuo-tantoprosessiin. Viimeisessä osiossa käsitellään itse toiminnallisen opinnäytetyön tekemisen vaiheita, työn lopputulosta sekä pohditaan siinä saavutettuja tuloksia ja työn onnistumista.
Videomarkkinointi ja toiminnallisena opinnäytetyönä toteutettu video päätyivät opinnäytetyön kohteeksi tradenomiopintoihin kuuluvan työharjoittelujakson aikana keväällä 2016. Työharjoittelu-paikkana toimi markkinointi- ja mainostoimisto Tanssivat Sudet. Tanssivat Sudet on erikoistunut liikkuvan kuvan ja erityisesti videotuotantojen tuottamiseen perinteisen markkinointi- ja mainos-toimistopalvelujen lisäksi.
Opinnäytetyön taustoittavassa teoriaosuudessa syvennytään videomarkkinointiin sosiaalisen median aikakaudella. Taustoitusosuudessa tutustutaan videomarkkinoinnin syntyyn, nykytilan-teeseen sekä tulevaisuuteen ja tutustutaan videon eri käyttötarkoituksiin sosiaalisen median ka-navissa. Työssä syvennytään myös itse videon tekemiseen, sen eri työvaiheisiin sekä itse tuo-tantoprosessiin. Viimeisessä osiossa käsitellään itse toiminnallisen opinnäytetyön tekemisen vaiheita, työn lopputulosta sekä pohditaan siinä saavutettuja tuloksia ja työn onnistumista.
Videomarkkinointi ja toiminnallisena opinnäytetyönä toteutettu video päätyivät opinnäytetyön kohteeksi tradenomiopintoihin kuuluvan työharjoittelujakson aikana keväällä 2016. Työharjoittelu-paikkana toimi markkinointi- ja mainostoimisto Tanssivat Sudet. Tanssivat Sudet on erikoistunut liikkuvan kuvan ja erityisesti videotuotantojen tuottamiseen perinteisen markkinointi- ja mainos-toimistopalvelujen lisäksi.