ASIAKASLÄHTÖINEN OMAMYYJÄ
Salovirta, Niko (2016)
Salovirta, Niko
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121219904
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121219904
Tiivistelmä
Nykyisin kilpailu on kovaa jokaisella kaupanalalla, joten jokaisen yrityksen tulisi pyrkiä kehittämään omaa toimintaansa. Opinnäytetyössä kehitetään Etra Oy:n toimintaa. Kehitän / ideoin uutta asiakaslähtöistä Omamyyjä-palvelua. Opinnäytetyössä tutkittiin niitä tekijöitä, jotka johtavat hyvään palvelukokemukseen ja niiden avulla määritellään ominaisuuksia, joita Etra omamyyjällä tulisi olla. Pelkkä kehittäminen ei välttämättä riitä yritystä pitämään paikkansa markkinoilla, koska myös kilpailijat kehittävät toimin-taansa.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä on kvalitatiivinen tutkimus, jossa voidaan yksittäisen ihmisen vastauksia verrata toisen ihmisen erilaisiin vastauksiin. Tiedonkeruumetodina käytetään reflektointia asiakaslähtöiseen Omamyyjä-palveluun. Se on kvantitatiivinen tiedonkeruumenetelmän, jolla rajataan mitä ja millaista tietoa etsimme tai haluamme saada.
Omamyyjä on iso osa Etra Oy:n markkinointia, joten hänen olemuksensa ja vuorovai-kutustaitonsa ovat keskeisessä osassa asiakaspalvelua sekä asiakaspalvelukokemusta. Asiakaspalvelija on yrityksen yksi tärkeimmistä käyntikorteista. Kaikki, mitä Omamyyjä tekee ja kokee asiakkaan kanssa, on osa yrityksen markkinointia.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä on kvalitatiivinen tutkimus, jossa voidaan yksittäisen ihmisen vastauksia verrata toisen ihmisen erilaisiin vastauksiin. Tiedonkeruumetodina käytetään reflektointia asiakaslähtöiseen Omamyyjä-palveluun. Se on kvantitatiivinen tiedonkeruumenetelmän, jolla rajataan mitä ja millaista tietoa etsimme tai haluamme saada.
Omamyyjä on iso osa Etra Oy:n markkinointia, joten hänen olemuksensa ja vuorovai-kutustaitonsa ovat keskeisessä osassa asiakaspalvelua sekä asiakaspalvelukokemusta. Asiakaspalvelija on yrityksen yksi tärkeimmistä käyntikorteista. Kaikki, mitä Omamyyjä tekee ja kokee asiakkaan kanssa, on osa yrityksen markkinointia.