KAMK:n liiketalouden alan näkyvyyden parantaminen valituissa digitaalisissa kanavissa
Kemppainen, Teemu (2016)
Kemppainen, Teemu
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121520506
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121520506
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda Kajaanin ammattikorkeakoululle kehitysehdotus siitä, kuinka näkyä ja markkinoida liiketalouden alaa organisaation verkkosivuilla, sekä valituissa sosiaalisen median kanavissa. Valitut sosiaalisen median kanavat ovat Facebook ja Instagram.
Teoria osuudessa on käytetty opinnäytetyön kannalta vitaaleja kirjalähteitä, sekä internet lähteitä. Teoria on valittu niin, että se tukee opinnäytetyön taustaa mahdollisimman hyvin. Teoriassa on käytetty enimmäkseen verkkolähteitä, koska kirjalähteitä on tehty vähän tällaista opinnäytetyötä varten.
Itse empiriassa on tarkasteltu neljän strategisesti lähellä olevan ammattikorkeakoulun toiminta-strategiaa ja verrattu sen näkymistä liiketalouden alan markkinoinnissa heidän verkkosivuillaan. Mukaan on tuotu myös kaksi sosiaalisen median kanavaa, Facebook ja Instagram. Nämä neljä ammattikorkeakoulua ovat: Jyväskylän ammattikorkeakoulu (JAMK), Oulun ammattikorkeakoulu (OAMK), Savonia Ammattikorkeakoulu ja Karelia ammattikorkeakoulu.
Empiriassa on käytetty hyväksi vertailuanalyysia, eli benchmarking-tekniikkaa. Tämän perusteella on kirjoitettu Kajaanin ammattikorkeakoululle kehitysehdotus, jossa on esitelty konkreettisia kei-noja, kuinka parantaa liiketalouden alan näkymistä valituissa kanavissa.
Lopullinen tuotos on konkreettisia ehdotuksia siitä, kuinka markkinoida liiketalouden alaa vali-tuissa digitaalisissa kanavissa.
Toivottavasti Kajaanin ammattikorkeakoulu hyötyy tästä työstä ja sille on siitä hyötyä tulevassa yhteishaussa, keväällä 2017.
Teoria osuudessa on käytetty opinnäytetyön kannalta vitaaleja kirjalähteitä, sekä internet lähteitä. Teoria on valittu niin, että se tukee opinnäytetyön taustaa mahdollisimman hyvin. Teoriassa on käytetty enimmäkseen verkkolähteitä, koska kirjalähteitä on tehty vähän tällaista opinnäytetyötä varten.
Itse empiriassa on tarkasteltu neljän strategisesti lähellä olevan ammattikorkeakoulun toiminta-strategiaa ja verrattu sen näkymistä liiketalouden alan markkinoinnissa heidän verkkosivuillaan. Mukaan on tuotu myös kaksi sosiaalisen median kanavaa, Facebook ja Instagram. Nämä neljä ammattikorkeakoulua ovat: Jyväskylän ammattikorkeakoulu (JAMK), Oulun ammattikorkeakoulu (OAMK), Savonia Ammattikorkeakoulu ja Karelia ammattikorkeakoulu.
Empiriassa on käytetty hyväksi vertailuanalyysia, eli benchmarking-tekniikkaa. Tämän perusteella on kirjoitettu Kajaanin ammattikorkeakoululle kehitysehdotus, jossa on esitelty konkreettisia kei-noja, kuinka parantaa liiketalouden alan näkymistä valituissa kanavissa.
Lopullinen tuotos on konkreettisia ehdotuksia siitä, kuinka markkinoida liiketalouden alaa vali-tuissa digitaalisissa kanavissa.
Toivottavasti Kajaanin ammattikorkeakoulu hyötyy tästä työstä ja sille on siitä hyötyä tulevassa yhteishaussa, keväällä 2017.