Facebookin käyttöohjeistus Kouvolan matkatoimistolle
Karppinen, Jennina (2016)
Karppinen, Jennina
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121720887
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121720887
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Facebookin käyttöoppaan luomista matkailualan yrityk-selle. Opinnäytetyön case-yritys on Kouvolassa sijaitseva Kouvolan matkatoimisto. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda käytännöllinen Facebookin käyttöopas Kouvolan matkatoimistolle, jota yritys voi hyödyntää päivittäisessä toiminnassaan.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi markkinointia ja sen tehostamista sekä sosiaalisen median historiaa ja sitä, kuinka yritys sitä voi toiminnassaan hyödyntää. Tiedonlähteinä käytettiin asiaan liittyvää kirjallisuutta ja internetjulkaisuja. Menetelmä-osuudessa käydään läpi bencmarking-vertailun tuloksia ja analysoidaan haastattelu-ja.
Opinnäytetyön tuloksena on Facebookin käyttöopas, jota yritys voi hyödyntää päivit-täisessä toiminnassaan. Käyttöoppaassa on otettu huomioon haastattelujen tulokset, jotka osoittivat, että sosiaalisen median strategiaan tulee käyttää mahdollisimman pal-jon aikaa ennen sen käyttöönottoa. Todettiin myös, että yrityksen tulee mitata tuloksi-aan säännöllisesti, jotta tiedetään, onko Facebookin käyttö tehokasta ja kannattavaa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi markkinointia ja sen tehostamista sekä sosiaalisen median historiaa ja sitä, kuinka yritys sitä voi toiminnassaan hyödyntää. Tiedonlähteinä käytettiin asiaan liittyvää kirjallisuutta ja internetjulkaisuja. Menetelmä-osuudessa käydään läpi bencmarking-vertailun tuloksia ja analysoidaan haastattelu-ja.
Opinnäytetyön tuloksena on Facebookin käyttöopas, jota yritys voi hyödyntää päivit-täisessä toiminnassaan. Käyttöoppaassa on otettu huomioon haastattelujen tulokset, jotka osoittivat, että sosiaalisen median strategiaan tulee käyttää mahdollisimman pal-jon aikaa ennen sen käyttöönottoa. Todettiin myös, että yrityksen tulee mitata tuloksi-aan säännöllisesti, jotta tiedetään, onko Facebookin käyttö tehokasta ja kannattavaa.