Opiskelijaperehdytyksen kehittäminen Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymässä
Lokkila, Kirsi (2016)
Lokkila, Kirsi
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121820950
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121820950
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Tekijä: Lokkila Kirsi
Tutkintonimike: Sairaanhoitaja (YAMK), Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Asiasanat: Opiskelijaperehdytys, opiskelijaperehdytysohjelma, palvelumuotoilu
Opiskelijaperehdytyksen kehittämiseen liittyvä YAMK:n kehittämistehtävä oli osa Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymän tulevaa opiskelijaperehdytysohjelmaa.
Kehittämistehtävän tarkoituksena oli kuvata sosiaali- ja terveysalan toisen ja kolmannen koulutusasteen opiskelijaperehdytysohjelma sisältäen opiskelijoiden perehdytysmallin palvelukonseptin. Kehittämistehtävän tavoitteena oli vastata Kainuun soten tarpeisiin opiskelijaperehdytyksen kehittämisessä ja visiona on Kainuun soten vetovoimaisuuden vahvistuminen sote-alan opiskelijoiden keskuudessa harjoitteluiden ja työllistymisen näkökulmista. Kehittämistehtävän tutkimustehtävä oli: Millainen toisen ja kolmannen koulutusasteen sote-opiskelijoiden perehdytysmallin palvelukonsepti soveltuu Kainuun soten opiskelijaperehdytysohjelmaan?
Kehittämistehtävän metodologiana oli palvelumuotoilu. Palvelumuotoilun prosessi eteni tässä kehittämistehtävässä tuotteen asiakasymmärryksen luomisen kautta konseptointiin. Tuote mallinnetaan myöhemmin Kainuun sotella.
Kehittämistehtävän tuloksena oli palvelukonsepti soten toisen ja kolmannen koulutusasteen opiskelijoiden perehdytysmallista. Opiskelijoiden perehdytysmalli sisältää perehdytettävät asiat ennen opiskelijan harjoittelun alkamista. Perehdyttämisen sisällöt tuottaa jatkossa Kainuun soten eri asiantuntijat ja opiskelijat.
Tekijä: Lokkila Kirsi
Tutkintonimike: Sairaanhoitaja (YAMK), Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Asiasanat: Opiskelijaperehdytys, opiskelijaperehdytysohjelma, palvelumuotoilu
Opiskelijaperehdytyksen kehittämiseen liittyvä YAMK:n kehittämistehtävä oli osa Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymän tulevaa opiskelijaperehdytysohjelmaa.
Kehittämistehtävän tarkoituksena oli kuvata sosiaali- ja terveysalan toisen ja kolmannen koulutusasteen opiskelijaperehdytysohjelma sisältäen opiskelijoiden perehdytysmallin palvelukonseptin. Kehittämistehtävän tavoitteena oli vastata Kainuun soten tarpeisiin opiskelijaperehdytyksen kehittämisessä ja visiona on Kainuun soten vetovoimaisuuden vahvistuminen sote-alan opiskelijoiden keskuudessa harjoitteluiden ja työllistymisen näkökulmista. Kehittämistehtävän tutkimustehtävä oli: Millainen toisen ja kolmannen koulutusasteen sote-opiskelijoiden perehdytysmallin palvelukonsepti soveltuu Kainuun soten opiskelijaperehdytysohjelmaan?
Kehittämistehtävän metodologiana oli palvelumuotoilu. Palvelumuotoilun prosessi eteni tässä kehittämistehtävässä tuotteen asiakasymmärryksen luomisen kautta konseptointiin. Tuote mallinnetaan myöhemmin Kainuun sotella.
Kehittämistehtävän tuloksena oli palvelukonsepti soten toisen ja kolmannen koulutusasteen opiskelijoiden perehdytysmallista. Opiskelijoiden perehdytysmalli sisältää perehdytettävät asiat ennen opiskelijan harjoittelun alkamista. Perehdyttämisen sisällöt tuottaa jatkossa Kainuun soten eri asiantuntijat ja opiskelijat.