Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kajaanin vesiliikuntakeskus Kaukaveden asiakastyytyväisyystutkimus

Kuittinen, Laura; Ylitalo, Pihla (2016)

 
Avaa tiedosto
Kuittinne_Laura_Ylitalo_Pihla.pdf (1.608Mt)
Lataukset: 


Kuittinen, Laura
Ylitalo, Pihla
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121620878
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyden tutkiminen Kajaanin vesiliikuntakeskus Kauka-vedessä. Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Kaukaveden asiakkaiden tarpeet ja toiveet vesi-liikuntakeskuksen toiminnan kehittämisen kannalta sekä kehittää Kaukaveden toimintaa asiakaslähtöisesti saatujen tulosten perusteella.

Opinnäytetyö koostuu johdannosta, palveluntarjoajan eli Kajaanin vesiliikuntakeskus Kaukaveden esittelystä, teoriaosuudesta, tutkimuksen toteuttamisesta, tutkimuksesta saaduista tuloksista se-kä pohdinnasta. Teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja sen mittaamista, asiakastyytymättömyyttä, tuotetta ja palvelun laatua.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja tutkimus toteutettiin vuo-den 2016 maalis-huhtikuun vaihteessa viikoilla 12 ja 13. Aineisto kerättiin sekä sähköisellä että paperisella kyselylomakkeella. Sähköisen lomakkeen kautta vastauksia tuli 158 ja paperisia lo-makkeita 58 eli vastauksia saatiin yhteensä 216 kappaletta. Vastaukset käsiteltiin SPSS-tilasto-ohjelmalla.

Kyselyssä kartoitettiin tyytyväisyyttä Kaukaveden eri palveluiden osalta (muun muassa vesiliikun-ta, kuntosali ja kahviopalvelu). Kyselylomakkeessa oli sekä vaihtoehtokysymyksiä että arvoas-teikolla 4-1 arvosteltavia kysymyksiä, josta 4 = olen erittäin tyytyväinen – 1 = olen erittäin tyyty-mätön. Tutkimustulokset on esitetty tässä opinnäytetyössä kirjallisen osuuden lisäksi taulukoin.

Tutkimustuloksista kävi ilmi, että asiakkaat olivat suurimmalta osin erittäin tyytyväisiä tai tyytyväisiä Kaukaveteen kokonaisuutena. Suurimmat tyytymättömyyteen vaikuttavat tekijät olivat kunto-salin koko ja tilaratkaisu, pysäköintialueen toimivuus, hintataso ja aukioloajat.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste