Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tietopääoman siirtäminen loppukäyttäjäohjeisiin – Case: Fujitsu Finland Oy

Teittinen, Tuomas (2016)

 
Avaa tiedosto
Tuomas_Teittinen.pdf (1.832Mt)
Lataukset: 


Teittinen, Tuomas
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121320254
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin tietopääoman hallinnoinnin nykytilaa yrityksessä ja tämän siirtämistä loppukäyttäjäohjeiksi Service Desk-ympäristössä. Tietopääoma on yksi organisaation tärkeimmistä kilpailutekijöistä. Tietopääoman hallinnointi ja jakaminen organisaation sisällä kehittää asiantuntijoita omissa tehtävissään sekä auttaa erityisesti uusia työntekijöitä kehittymään. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa kehitysehdotus yritykselle liittyen tietopääoman hallinnointiin, jakamiseen sekä siirtämiseen loppukäyttäjäohjeisiin.

Viitekehyksen työssä muodostaa tietämyksenhallinta ITIL:iin (Information Technology Infrastructure Library) ja erilaisiin tieteellisiin teorioihin pohjautuen, tekninen kirjoittaminen ja yrityksen nykyiset ohjelmistot tietopääoman hallinnointiin ja jakamiseen.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmä pohjautui tutkijan omaan havainnointiin sekä työkaluista saataviin raporttien analysointiin. Tutkijan rooli organisaatiossa on ollut luoda loppukäyttäjäohjeita sekä hahmotella toimintamalleja ja prosesseja liittyen loppukäyttäjäohjeiden julkaisemiseen.

Opinnäytetyöprosessi tuotti kehitysehdotuksen, joka sisältää ideat toimintatavoista, joiden avulla voidaan tehostaa ja parantaa nykyistä toimintaa ja tuottaa loppukäyttäjäohjeita Service Desk-ympäristössä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste