Sähköisen markkinointiviestinnän kehittäminen pienyritykselle : Case: Kodinkonehuolto ja myynti T:mi Jukka Mäkeläinen
Kerola, Anna (2016)
Kerola, Anna
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122021224
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122021224
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on markkinointiviestinnän kehittäminen pienyritykselle. Toimeksiantajana toimii Kodinkonehuolto ja myynti T:mi Jukka Mäkeläinen. Toiveena oli markkinointiviestinnän siirtäminen verkkoon. Markkinointiviestintää on yrityksessä hoidettu ainoastaan lehtimainonnan avulla, joka ei ole enää tuottanut toivottua tulosta. Facebook-sivun käyttöönoton tarkoituksena oli näkyvyyden lisääminen omalla toiminta-alueella, olemassa olevien asiakkaiden aktivoiminen ja uusien asiakkaiden tavoittaminen.
Opinnäytetyö on toiminnallinen eli produktiivinen työ. Opinnäytetyön tavoitteena on Facebook-yrityssivun luominen ja sisällön tuottaminen. Työn teoreettisessa osuudessa käsitellään markkinointiviestintää verkossa, sosiaalista mediaa sekä esitellään suosituimpia verkkopalveluita, jonka jälkeen perehdytään Facebook-markkinoinnin keinoihin.
Opinnäytetyön tavoite saavutettiin ja tuloksena syntynyt Facebook-sivu otettiin käyttöön sellaisenaan. Facebook-sivu tarjoaa yritykselle keinoja tehokkaampaan ja taloudellisempaan viestintään. Facebook-sivulla julkaistun sisällön tarkoituksena on antaa asiakkaille arvokasta informaatiota yrityksen toiminnasta, tuote- ja palveluvalikoimasta. Lisäksi sivu avaa mahdollisuuden reaaliaikaiseen keskusteluun ja palautteen antamiseen.
Opinnäytetyö on toiminnallinen eli produktiivinen työ. Opinnäytetyön tavoitteena on Facebook-yrityssivun luominen ja sisällön tuottaminen. Työn teoreettisessa osuudessa käsitellään markkinointiviestintää verkossa, sosiaalista mediaa sekä esitellään suosituimpia verkkopalveluita, jonka jälkeen perehdytään Facebook-markkinoinnin keinoihin.
Opinnäytetyön tavoite saavutettiin ja tuloksena syntynyt Facebook-sivu otettiin käyttöön sellaisenaan. Facebook-sivu tarjoaa yritykselle keinoja tehokkaampaan ja taloudellisempaan viestintään. Facebook-sivulla julkaistun sisällön tarkoituksena on antaa asiakkaille arvokasta informaatiota yrityksen toiminnasta, tuote- ja palveluvalikoimasta. Lisäksi sivu avaa mahdollisuuden reaaliaikaiseen keskusteluun ja palautteen antamiseen.