Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokauppa ja sen markkinointikeinot : case: Kuivalihakundi.com

Peltoluhta, Topi; Nakari, Max (2017)

 
Avaa tiedosto
Nakari ja Peltoluhta Theseus.pdf (1.158Mt)
Lataukset: 


Peltoluhta, Topi
Nakari, Max
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701051105
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Kuivalihakundi.com -nimisen (Dried Buddy Oy) verkkokaupan kanssa. Kuivalihakundi.com myy kotimaisia kuivalihatuotteita sekä verkkokaupassa että jälleenmyyjien välityksellä. Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista kyselytutkimusta selvittämään, miten oletettu kohderyhmä eli Kuivalihakundin Facebook-sivuston seuraajat suhtautuvat Kuivalihakundin verkkokauppaan, minkälaiset käyttötottumukset heillä verkkokaupasta on ja halusta ostaa kuivalihaa Internetistä. Lisäksi kyselytutkimuksessa kysyttiin, mistä vastaajat ostaisivat mieluiten kuivalihaa ja mihin käyttötarkoitukseen.

Opinnäytetyön tutkimuksen tavoitteena oli selvittää teorian ja kyselytutkimuksen avulla, miten toimeksiantaja voi tavoittaa kohderyhmänsä sosiaalisen median ja muiden Internetin kanavien kautta. Tulosten tavoitteena oli saada selville, mitkä ovat toimeksiantajan potentiaalisimmat kohderyhmät ja miten he käyttäytyvät verkossa. Tavoitteena oli myös selvittää, mitä sosiaalisen median kanavia on järkevintä hyödyntää yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa.

Työssä käytettiin kirja- sekä sähköisiä lähteitä teoriatiedon keräämiseksi. Tietoa kerättiin verkkokaupasta, kohderyhmistä, sosiaalisesta mediasta, hakukoneoptimoinnista ja tapahtumamarkkinoinnista. Osana opinnäytetyötä toteutettiin kvantitatiivinen kyselytutkimus. Tutkimus toteutettiin verkkokyselynä toimeksiantajan Facebook-sivulla, jolla oli seuraajia kyselyn julkaisu hetkellä noin 1000 henkilöä ja siihen vastasi 76 henkilöä. Tuloksista selvisi, että suurin osa asiakkaista on 20-40-vuotiaita miehiä, jotka ostaisivat mieluiten kuivalihaa kaupasta, mutta myös suoraan verkkokaupasta tuotteita ostaisi osa vastaajista. Suosituimpia sosiaalisen median kanavia olivat Facebook, Instagram ja blogi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste