Sosiaalinen media liikkeenjohdon työkaluna
Riutta, Topi M. (2017)
Riutta, Topi M.
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701131357
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701131357
Tiivistelmä
Nykypäivänä sosiaalinen media on jokaisen ulottuvilla. Sosiaalisesta mediasta löytyy erilaisia kanavia, mitä kukin käyttäjä voi itselleen räätälöidä. Johtavassa työssä työskentelevien ihmisten on pyrittävä tiedostamaan somen mahdollisuudet johtamisen kulmasta.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää johtavassa roolissa työskentelevien käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa. Näiden tuloksien perusteella on tarkoitus jalostaa työkalupakki liikkeenjohdolle. Erilaisista lähteistä saatu hiljainen tieto on johtanut tekemään tämän opinnäytetyön.
Tutkimus toteutettiin käyttämällä kehittämistyön menetelmiä. Tietoperusta muodostettiin perehtymällä kirjallisuuteen, julkaisuihin, reflektointiin sekä tutkimuksessa saatuihin vastauksiin. Opinnäytetyössä tutkittiin johtavassa roolissa työskentelevien sosiaalisen median taitoja ja tietoja.
Opinnäytetyö jakaantuu teoriaosuuteen, tutkimusosuuteen, johtopäätöksiin, työkaluihin ja pohdintaan.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi sosiaalisen median työkalupakki liikkeenjohdolle. Tässä kerrotaan, mitä kannattaa ottaa huomioon johtaessa johdettavia sosiaalisen median kautta. Työn tuloksena on saatu myös kerrottua erilaisista sosiaalisten medioiden kanavista sekä miten kehittämistyö rakennettiin. Tuloksena saatiin mahdollisuus tehdä jatkotutkimus. Tutkimus voisi käsitellä alaisen näkökulman sosiaalisen median työkaluista.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää johtavassa roolissa työskentelevien käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa. Näiden tuloksien perusteella on tarkoitus jalostaa työkalupakki liikkeenjohdolle. Erilaisista lähteistä saatu hiljainen tieto on johtanut tekemään tämän opinnäytetyön.
Tutkimus toteutettiin käyttämällä kehittämistyön menetelmiä. Tietoperusta muodostettiin perehtymällä kirjallisuuteen, julkaisuihin, reflektointiin sekä tutkimuksessa saatuihin vastauksiin. Opinnäytetyössä tutkittiin johtavassa roolissa työskentelevien sosiaalisen median taitoja ja tietoja.
Opinnäytetyö jakaantuu teoriaosuuteen, tutkimusosuuteen, johtopäätöksiin, työkaluihin ja pohdintaan.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi sosiaalisen median työkalupakki liikkeenjohdolle. Tässä kerrotaan, mitä kannattaa ottaa huomioon johtaessa johdettavia sosiaalisen median kautta. Työn tuloksena on saatu myös kerrottua erilaisista sosiaalisten medioiden kanavista sekä miten kehittämistyö rakennettiin. Tuloksena saatiin mahdollisuus tehdä jatkotutkimus. Tutkimus voisi käsitellä alaisen näkökulman sosiaalisen median työkaluista.