Sosiaalisen median hyödyntäminen aloittavassa matkailuyrityksessä: Case Vaarinkallio
Sutinen, Anton (2017)
Sutinen, Anton
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702102270
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702102270
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitän sosiaalisen median hyötyjä aloittavassa matkailuyrityksessä, Kolin Vaarinkalliossa, oman kiinnostukseni pohjalta. Lisäksi arvioin sosiaalisen median käyttöä Vaarinkalliolla. Opinnäytetyö alkaa Kolin matkailualueen kuvauksella ja sisältää Vaarinkallion esittelyn; sen jälkeen keskityn kuvaamaan digitalisaatiota matkailun näkökulmasta. Lopuksi kerron sosiaalisen median kanavista.
Työssäni tarkastelen, miten digitalisaatio -ilmiö on kehittynyt eteenpäin ja tuonut mukanaan sosiaalisen median kaikkien arkipäivään. Avaan aihetta myös siltä kantilta, mitä erilaisia haasteita liittyy digitalisaatioon ja sosiaaliseen mediaan. Vaarinkallion sosiaalisen median arviointiosuus kuvaa, miten sosiaalinen media toimii käytännössä ja miten asiakkaat onnistuvat löytämään Vaarinkallion.
Opinnäytetyön tulos antaa käytännön vinkkejä aloittaville matkailuyrityksille ja myös niille yrittäjille, jotka eivät vielä osaa käyttää sosiaalista mediaa. Kirjoittamani opinnäytetyö kuvaa, miten sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää liiketoiminnassa. Myös aloittava yrittäjä saa tietoa, miten ottaa käyttönsä sosiaalista mediaa ja sen palveluita. Tavoitteena on kuvata oman kokemuksen perusteella, käytännöllisesti, mitä sosiaalisen median mahdollisuuksia on aloittelevalla matkailuyrityksellä.
Työssäni tarkastelen, miten digitalisaatio -ilmiö on kehittynyt eteenpäin ja tuonut mukanaan sosiaalisen median kaikkien arkipäivään. Avaan aihetta myös siltä kantilta, mitä erilaisia haasteita liittyy digitalisaatioon ja sosiaaliseen mediaan. Vaarinkallion sosiaalisen median arviointiosuus kuvaa, miten sosiaalinen media toimii käytännössä ja miten asiakkaat onnistuvat löytämään Vaarinkallion.
Opinnäytetyön tulos antaa käytännön vinkkejä aloittaville matkailuyrityksille ja myös niille yrittäjille, jotka eivät vielä osaa käyttää sosiaalista mediaa. Kirjoittamani opinnäytetyö kuvaa, miten sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää liiketoiminnassa. Myös aloittava yrittäjä saa tietoa, miten ottaa käyttönsä sosiaalista mediaa ja sen palveluita. Tavoitteena on kuvata oman kokemuksen perusteella, käytännöllisesti, mitä sosiaalisen median mahdollisuuksia on aloittelevalla matkailuyrityksellä.