Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Henkilöstöpalveluiden työmäärien kehitys Kieku-käyttöönottojen jälkeen Joensuun palveluyksikössä

Kukkonen, Katja (2017)

 
Avaa tiedosto
Kukkonen_Katja.pdf (966.0Kt)
Lataukset: 


Kukkonen, Katja
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702112289
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja, Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus, Palkeet, otti käyttöön uuden palkanlaskentajärjestelmän, Kiekun. Toimeksiannon mukaisesti tutkittiin, kuinka Kiekun käyttöönotto vaikutti henkilöstöhallinnon työmääriin, kuinka palkanlaskennan tuottavuus lähti parantumaan ja miten asiakasviraston koko vaikuttaa henkilötyövuosiin Joensuun toimipisteessä. Joensuun toimipisteen viimeinen Kieku-käyttöönotto tehtiin 1.10.2015. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen tutkimus, jossa hyödynnettiin myös tapaustutkimuksen piirteitä.

Opinnäytetyön teoria perustui palkkahallinnon prosesseihin ja palkkakirjanpitoon sekä tietojärjestelmiin. Tutkimusaineisto saatiin suoraan Palkeiden Tassu-järjestelmästä, jonka avulla toteutetaan Palkeiden henkilöstösuunnittelu. Kiekun vaikutusta työmääriin tutkittiin 1.1.2014–31.8.2016. Tutkimuksen mittarina toimivat henkilötyövuodet.

Uuden järjestelmän käyttöönotto vaikutti henkilötyövuosia vähentäen, joten toiminta on tehostunut. Palkanlaskennan tuottavuus parani vähän jo vuonna 2015, mutta tuottavuuden lisäys oli merkittävä vuonna 2016. Suurin osa Joensuun toimipisteen virastoista oli saavuttanut saman tuottavuuden tason jo ennen Kiekun käyttöönottoa. Toiminnan tehostumisen syynä oli muun muassa se, että uuden järjestelmän avulla pystyttiin karsimaan päällekkäisiä työtehtäviä virastojen ja palvelukeskuksen välillä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste