Sosiaalinen media ulkoisen markkinointiviestinnän apuna: case UK Koskimies
Silventoinen, Marjo (2010)
Silventoinen, Marjo
Saimaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004016070
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004016070
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tehdä yritykselle toiminnankehittämissuunnitelma ulkoiseen markkinointiviestintään sosiaalisessa mediassa. Markkinointi on yritykselle merkittävä asia, joka vaikuttaa yrityksen kilpailukykyyn. Kuluttajien käyttäytymisen muuttuessa on yritysten ja niiden markkinointiviestinnän muututtava mukana. Avainasemassa muutoksessa on tietokoneiden ja internetin yleistyminen ja sitä myötä nopeaa vauhtia kasvaneet yhteisölliset mediat.
Opinnäytetyön kirjallisuusosiossa johdannon jälkeen esitellään sosiaalista mediaa yhteisöllisenä ja kokoomamediana. Työssä käsitellään markkinoinnissa tapahtuneita muutoksia ja niiden vaikutuksia markkinointiviestintään sekä paneudutaan tapahtuman markkinointiin jossa käydään läpi tapahtuman markkinointia ulkoisen markkinointiviestinnän näkökulmasta.
Kaikki kirjallisuusosiossa esitellyt asiat ovat pohjustusta itse toiminnankehityssuunnitelmalle eli empiriaosuudelle. Toiminnankehityssuunnitelma tehdään UK Koskimiehelle, joka on tässä työssä case-yrityksenä. UK Koskimies on lappeenrantalainen paikallinen perheyritys, joka viettää tänä vuonna (2010) 40-vuotissyntymäpäivää. Yritys on juhlan kunniaksi uudistamassa mm. internetsivujaan sekä muuta ulkoista markkinointiviestintäänsä. Toiminnankehityssuunnitelman avulla pyritään luomaan tehokas ja toimiva viiteaikataulu yrityksen siirtymiselle sosiaaliseen mediaan. Tavoitteena on minimoida projektiin käytettävää aikaa ja välttää suurimmat virheet sosiaalisessa mediassa.
Toiminnankehityssuunnitelma on tehty ajaksi 1.4.2010 – 31.12.2010.
Opinnäytetyön kirjallisuusosiossa johdannon jälkeen esitellään sosiaalista mediaa yhteisöllisenä ja kokoomamediana. Työssä käsitellään markkinoinnissa tapahtuneita muutoksia ja niiden vaikutuksia markkinointiviestintään sekä paneudutaan tapahtuman markkinointiin jossa käydään läpi tapahtuman markkinointia ulkoisen markkinointiviestinnän näkökulmasta.
Kaikki kirjallisuusosiossa esitellyt asiat ovat pohjustusta itse toiminnankehityssuunnitelmalle eli empiriaosuudelle. Toiminnankehityssuunnitelma tehdään UK Koskimiehelle, joka on tässä työssä case-yrityksenä. UK Koskimies on lappeenrantalainen paikallinen perheyritys, joka viettää tänä vuonna (2010) 40-vuotissyntymäpäivää. Yritys on juhlan kunniaksi uudistamassa mm. internetsivujaan sekä muuta ulkoista markkinointiviestintäänsä. Toiminnankehityssuunnitelman avulla pyritään luomaan tehokas ja toimiva viiteaikataulu yrityksen siirtymiselle sosiaaliseen mediaan. Tavoitteena on minimoida projektiin käytettävää aikaa ja välttää suurimmat virheet sosiaalisessa mediassa.
Toiminnankehityssuunnitelma on tehty ajaksi 1.4.2010 – 31.12.2010.