Verkkokaupan markkinointisuunnitelma Jokikone Oy:lle
Hassinen, Jyri (2017)
Hassinen, Jyri
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703153308
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703153308
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli verkkokaupan markkinointisuunnitelma, joka on toteutettu toimeksiantona Jokikone Oy:lle. Opinnäytetyö jakautuu teoreettiseen osi-oon ja itse markkinointisuunnitelmaan, joka on salainen.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin suunnittelua, markkinointiviestinnän kanavia, verkkokaupan markkinointia sekä markkinointisuunnitelman tekoproses-sia. Teoriaosuuden lähteet on kerätty alan kirjallisuudesta ja internetistä löytyneistä ajankohtaisista lähteistä. Lopussa käydään läpi koko opinnäytetyön tekoprosessia ja muodostetaan johtopäätökset.
Opinnäytetyö muodostaa Jokikone Oy:lle eheän kokonaisuuden, jota se voi hyödyn-tää omassa verkkokaupan markkinoinnissaan. Markkinointi on yritykselle tärkeä työ-kalu, jolla voidaan lisätä näkyvyyttä ja myyntiä positiivisesti. Verkkokauppa on olen-nainen asiakkaan kohtaamiskanava ja sen markkinointi voidaan jakaa kaupan ul-kopuolella -ja sisäpuolella tapahtuvaan markkinointiin.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin suunnittelua, markkinointiviestinnän kanavia, verkkokaupan markkinointia sekä markkinointisuunnitelman tekoproses-sia. Teoriaosuuden lähteet on kerätty alan kirjallisuudesta ja internetistä löytyneistä ajankohtaisista lähteistä. Lopussa käydään läpi koko opinnäytetyön tekoprosessia ja muodostetaan johtopäätökset.
Opinnäytetyö muodostaa Jokikone Oy:lle eheän kokonaisuuden, jota se voi hyödyn-tää omassa verkkokaupan markkinoinnissaan. Markkinointi on yritykselle tärkeä työ-kalu, jolla voidaan lisätä näkyvyyttä ja myyntiä positiivisesti. Verkkokauppa on olen-nainen asiakkaan kohtaamiskanava ja sen markkinointi voidaan jakaa kaupan ul-kopuolella -ja sisäpuolella tapahtuvaan markkinointiin.