Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yrityksen kansainvälistymisstrategia

Väistö, Harri (2017)

 
Avaa tiedosto
Vaisto_Harri_2017_04_05.pdf (1.184Mt)
Lataukset: 


Väistö, Harri
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704054237
Tiivistelmä
Globalisoitunut liiketoimintaympäristö edellyttää yrityksiltä kansainvälistymistä entistä varhaisemmassa vaiheessa ja nopeammalla tahdilla. Kansainvälistyminen ja uusille kohdemarkkinoille laajeneminen vaativat pitkäjänteistä kehittämistyötä. Perinteisesti yritykset ovat kansainvälistyneet maltillisin askelin alkaen viennistä ja edeten vaativampiin operaatiomuotoihin.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kansainvälistymiseen liittyviä syitä, esteitä ja haasteita sekä erilaisia operaatiomuotoja. Tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajana toimivalle yritykselle kansainvälistymisstrategia sekä selkeä suunnitelma tuotteen viemiseksi kansainvälisille markkinoille.

Opinnäytetyön lähestymistapoina käytettiin konstruktiivista tutkimusta sekä toimintatutkimusta soveltuvilta osin. Tiedonhankinnan menetelminä käytettiin haastattelua sekä havainnointia. Haastateltavat kansainvälisen kaupan asiantuntijat koostuivat yrityskummeista sekä vankan kansainvälisen kaupan kokemuksen omaavista yrityspäättäjistä. Teoriatiedon ja tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että kansainvälistyminen on pitkä ja monitahoinen prosessi, johon ei ole olemassa yhtä oikeaa strategiaa. Yrityksen tulee varautua useaan erilaiseen vaihtoehtoiseen kansainvälistymisstrategiaan. Tutkimuksen tuloksissa nousi esille kokonaan uusi liiketoiminta-alue sekä useita jatkokehitettäviä hankkeita, jotka liittyvät tuotteen kehittämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste