Pop up -myymälän perustaminen : Noxor Oy
Saine, Eero (2017)
Saine, Eero
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704144802
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704144802
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli suunnitella ja toteuttaa toimeksiantajan, Noxor Oy:n Pop up -myymälä. Noxor Oy on kodin- ja keittiön käyttötavaroiden maahantuoja sekä jälleenmyyjä. Noxor Oy myy tuotteitaan jälleenmyyntiyrityksille sekä suoraan kuluttajille verkkokaupastaan. Keskeisiä liiketalouden ja työn kanalta tärkeitä käsitteitä selvitetään erillisissä ”tietolaatikoissa”.
Tarkoituksena oli selvittää, mitä asioita tulee ottaa huomioon pop up -myymälää perustettaessa ja miten suunnitelma toteutui käytännössä. Toimeksiantajalla oli tavoitteena tyhjentää Somerolla sijaitsevaa varastoa tuotteista, joita ei enää valmisteta sekä kerätä kassaan rahaa vuoden 2017 hankintoja varten.
Opinnäytetyön tekijän tavoitteena oli oppia jälleenmyynti- ja maahantuontialasta sekä organisoimaan ja toteuttamaan käytännön projekteja.
Opinnäytetyössä on ensin kuvattu suunnitteluvaihe, jossa kerrotaan mitä pop up -myymälän perustamiseen tarvitaan. Toteutusosiossa on tarkkaan kuvattu, millä tavoin suunnitelmaa toteutettiin käytännössä. Tuloksissa käydään läpi, oliko pop up -myymälä kannattava ja päästiinkö tavoitteisiin.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja se pitää sisällään 15 päivän pop up -myymälän perustamisen.
Pop up -myymälä oli menestys ja tuotteita myytiin kappalemäärittäin lähes kaksi kertaa enemmän kuin oli arvioitu. Tuotteita tilattiin kaksi kertaa lisää varastolta ja lopullinen myyntimäärä oli noin 1700 tuotetta. Toimeksiantajan pyynnöstä opinnäytetyössä ei mainita tarkkoja euromääriä, mutta myynti oli lähes kaksinkertainen arvioon verrattuna.
Opinnäytetyössä esitettiin kehitysehdotus toimeksiantajan seuraavaa pop up -myymälää varten ja muistilista- ja ajoitstyökalu pop up -myymälän perustajalle.
Tarkoituksena oli selvittää, mitä asioita tulee ottaa huomioon pop up -myymälää perustettaessa ja miten suunnitelma toteutui käytännössä. Toimeksiantajalla oli tavoitteena tyhjentää Somerolla sijaitsevaa varastoa tuotteista, joita ei enää valmisteta sekä kerätä kassaan rahaa vuoden 2017 hankintoja varten.
Opinnäytetyön tekijän tavoitteena oli oppia jälleenmyynti- ja maahantuontialasta sekä organisoimaan ja toteuttamaan käytännön projekteja.
Opinnäytetyössä on ensin kuvattu suunnitteluvaihe, jossa kerrotaan mitä pop up -myymälän perustamiseen tarvitaan. Toteutusosiossa on tarkkaan kuvattu, millä tavoin suunnitelmaa toteutettiin käytännössä. Tuloksissa käydään läpi, oliko pop up -myymälä kannattava ja päästiinkö tavoitteisiin.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja se pitää sisällään 15 päivän pop up -myymälän perustamisen.
Pop up -myymälä oli menestys ja tuotteita myytiin kappalemäärittäin lähes kaksi kertaa enemmän kuin oli arvioitu. Tuotteita tilattiin kaksi kertaa lisää varastolta ja lopullinen myyntimäärä oli noin 1700 tuotetta. Toimeksiantajan pyynnöstä opinnäytetyössä ei mainita tarkkoja euromääriä, mutta myynti oli lähes kaksinkertainen arvioon verrattuna.
Opinnäytetyössä esitettiin kehitysehdotus toimeksiantajan seuraavaa pop up -myymälää varten ja muistilista- ja ajoitstyökalu pop up -myymälän perustajalle.