Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyskysely Millitilit Oy:lle

Kivi-aho, Mirka (2017)

Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_mirka.k.pdf (1.010Mt)
Lataukset: 


Kivi-aho, Mirka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704285750
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää tilitoimiston asiakasyritysten asiakastyytyväisyys ja siihen vaikuttaneita asiakastyytyväisyyden tekijöitä. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Millitilit Oy:lle. Tutkimuksen tavoitteena oli saada lisää tietoa asiakaslähtöisemmän liiketoiminnan ja asiakastyytyväisyyden kehittämiseen sekä havainnoida mahdollisesti esiin nousevia kehittämiskohteita. Tilitoimiston asiakastyytyväisyyttä ei oltu mitattu aikaisemmin.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostui pääasiassa Suomen Taloushallintoliitto ry:stä, asiakastyytyväisyydestä ja palvelun laadusta. Opinnäytetyössä käsiteltiin myös lyhyesti käsitteitä digitaalinen taloushallinto ja palvelun laadun johtaminen. Lähdeaineistona tutkimuksessa käytettiin erilaista ammattikirjallisuutta, sähköisiä aineistoja sekä yrityksen omistajan haastattelua.

Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin joulukuussa 2016 kvantitatiivisena tutkimuksena, jossa sähköiset kyselylomakkeet lähetettiin sähköpostilla asiakkaille. Lähetetyt kyselylomakkeet laadittiin Surveymonkey-ohjelmalla. Vastauksia kertyi yhteensä 21 ja vastausprosentiksi muodostui 35%.

Tutkimustulosten perusteella asiakastyytyväisyys Millitilit Oy:ssä todettiin olevan kiitettävällä tasolla. Eniten tilitoimiston palveluissa arvostettiin asiakaspalvelua, ammattitaitoa ja yhteydenpidon sujuvuutta. Onnistuneista tutkimustuloksista huolimatta tilitoimiston täytyy pysyä jatkuvassa kehityksessä mukana ja pyrkiä asiakaslähtöisempään toimintaan. Tilitoimiston palveluiden kehittäminen tapahtuu pienin ja suunnitelluin toimenpitein, joilla pyrittäisiin pysyvään muutokseen. Kehittämistoimia voisi olla ainakin palkanlaskennan toimivuudessa ja aikataulujen suunnittelussa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste