• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Liiketalouden koulutusohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Liiketalouden koulutusohjelma
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma tekstiilialan yrityksen omien tuotteiden markkinoinnin ja myynnin kehittämiseksi

Putkonen, Miia (2017)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Putkonen_Miia_2017_04_28.pdf (893.5Kt)
Lataukset: 


Putkonen, Miia
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704285768
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on laatia markkinointisuunnitelma tekstiilialan yrityksen OS-tuotteiden markkinoinnin ja myynnin kehittämiseksi. Työlle on todellinen tarve, koska tuotemerkki on uusi eikä sitä ole markkinoitu juuri lainkaan.

Markkinointia on aina suunniteltava ja kerättävä tietoa kohderyhmistä, markkinointi- ja viestintä-kanavista sekä kilpailijoista. Edellä mainittujen tietojen keräämisessä käytetään apuna erilaisia analyysejä ja tutkimusmenetelmiä sekä hyödynnetään jo olemassa olevaa tietoa. Analyyseillä selvitetään mikä on yrityksen ja markkinoitavan tuotteen nykytila sekä miten ja mihin suuntaan sitä pitäisi kehittää. Kilpailutilannetta on myös syytä analysoida.

Opinnäytetyö on sekä toiminnallinen että tutkimuksellinen. Tutkimusmenetelmä on kvalitatiivinen ja tiedonkeruu tapahtuu asiantuntijahaastatteluilla. Näiden haastattelujen avulla saadaan kartoi-tettua yrityksen tämänhetkistä tilaa ja markkinoinnin menetelmiä OS- tuotteiden osalta. Asiantun-tijahaastattelut hoitolaitoksissa ja omaishoitajille antavat tietoa toiveista tuotteita kohtaan niiden käyttäjien näkökulmasta.

Tutkimustulokset osoittavat, että OS-tuotteet eivät ole tuttuja, eikä myöskään niitä valmistava yri-tys. Tuotteet herättivät suurta kiinnostusta eli kysyntää niille olisi, joten niiden markkinointi olisi syytä aloittaa viivytyksittä. Toiveita tuotekehitykseen ja toimitustapoihin saatiin kiitettävästi.

Produktissa esitetään markkinointisuunnitelma, johon on valittu tutkimustulosten perusteella op-timaalisimmat menetelmät. Markkinointiviestintä on tärkeässä roolissa, koska hoiva-ala ei vält-tämättä käytä samoja kanavia kuin nk. tavalliset ostajat.
 
Kokoelmat
  • Liiketalouden koulutusohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus