Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

SANOMALEHDEN ULKOINEN MARKKINOINTI : Case: Sanoma Lehtimedia

Kumpunen, Riikka (2010)

 
Avaa tiedosto
Kumpunen_Riikka.pdf (501.9Kt)
Lataukset: 


Kumpunen, Riikka
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004166545
Tiivistelmä
Sanomalehdet kamppailevat jatkuvasti laskevia tilausmääriä vastaan, jotka suurimmaksi osaksi johtuu Internetistä ja sen mahdollistamista verkkopalveluista. Median murroksen myötä sanomalehtiä ei enää tilata ja suurimpana ongelmaryhmänä ovat nuoret aikuiset ja opiskelijat, jotka pitävät paperilehteä
tarpeettomana ja vanhanaikaisena.

Tässä opinnäytetyössä selvitettiin, minkälainen markkinointi tavoittaisi opiskelijat parhaiten ja millainen suhde heillä on Kymen Sanomiin ja Kouvolan
Sanomiin. Lisäksi haluttiin selvittää, millaista sisältöä opiskelijat haluavat lukea, ja annettiin mahdollisuus ehdottaa parannusehdotuksia kyseisten lehtien
verkkopalveluihin. Tutkimuksen pääpaino oli markkinoinnissa.

Teoriaosuudessa perehdyttiin ulkoiseen markkinointiin sekä yleisesti että Sanoma Lehtimedian osalta. Tutkimus on luonteeltaan kvantitatiivinen. Tutkimusaineiston hankintakeinona oli kyselylomake. Se lähetettiin jokaiselle Kymenlaakson ammattikorkeakoulun opiskelijalle ja vastausaikaa annettiin kolme viikkoa. Vastauksia saatiin yli 600 kappaletta ja vastausprosentti oli 12, joten tutkimusta voidaan pitää melko luotettavana.

Tutkimustuloksista selvisi, että parhaiten opiskelijat tavoitetaan markkinoimalla oppilaitoksissa, Internetissä, lehdissä ja käyttämällä suoramainontaa. Tuloksista
selvisi myös, että opiskelijat toivovat lehtiin enemmän paikallisuutisia ja kulttuuriasioita. Verkkopalveluja voisi mainostaa enemmän ja tehdä niistä toimivammat sekä päivittää niitä useammin. Verkkopalveluiden ulkoasua voisi myös uudistaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste