Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakasräätälöintiprosessi

Hirvonen, Mikko (2017)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo Asiakasraatalointiprosessi.pdf (1.493Mt)
Lataukset: 


Hirvonen, Mikko
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086872
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää asiakasräätälöintiprosessi massaräätälöintituotantoa käyttävän Waratah OM Oy:n tarpeisiin. Aikaisemmin asiakasräätälöintejä on toteutettu käyttäen vaihtelevia toimintatapoja, joten opinnäytetyö oli tarpeellinen. Waratah OM Oy toimii tiiviisti Outokummun Metalli Oy:n, John Deere Forestry Oy:n sekä Waratah Forestry Attachmentsin kanssa, joten asiakasräätälöinneillä on vaikutusta myös näihin yrityksiin. Opinnäytetyö rajattiin olemassa olevilla osilla toteutettaviin asiakasräätälöinteihin.

Opinnäytetyö toteutettiin Pohjois-Karjalan alueella ja siinä haastateltiin Waratah OM Oy:n sekä yhteistyöyritysten tuotekehitys-, tuotetuki-, tuotanto-, myynti-, markkinointi-, kokoonpano-, takuu- ja testausvastaavia. Haastattelut käytiin esilaaditun teemahaastattelu rungon aihealueiden mukaan sekä sähköpostikyselyinä. Haastatteluissa keskityttiin selvittämään asiakasräätälöintien aikaisempi toteutus, mahdolliset ongelmat, asiakasräätälöinnin vaikutus takuuseen, parannus- ja toimintatapaehdotukset sekä osastojen pullonkaulat. Haastatteluista saadun tiedon perusteella kehitettiin Waratah OM Oy:n ja asiakasräätälöintiin osallistuvien yritysten työntekijöiden kanssa asiakasräätälöintipro-sessi.

Opinnäytetyön tuloksena saatiin toimiva asiakasräätälöintiprosessi Waratah OM Oy:n käyttöön. Työntekijöille tehdyistä haastatteluista tuli selville mielenkiintoisia ongelmia ja toimintatapaehdotuksia. Työn suurimpana haasteena oli asiakasräätälöintiprosessin kehittäminen haastatteluaineistosta työntekijöiden kanssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste