Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vulkanin Perusteet

Kangasjärvelä, Matias (2017)

Avaa tiedosto
Matias_Kangasjarvela.pdf (1.020Mt)
Lataukset: 


Kangasjärvelä, Matias
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117638
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda käyttöohje Vulkanin perusteisiin ja eroihin muihin grafiikkarajapintoihin
verrattuna. Käyttöohjeen seuraaminen vaatii Windows-käyttöjärjestelmän sekä Visual
Studio 2015 tai uudemman kehitysympäristön. Lisäksi Vulkanin käyttäminen vaatii tuen näytönohjaimen
ajureilta ja Vulkan ohjelmistokehityspaketin.

Grafiikkarajapinnalla tarkoitetaan ohjelmointirajapintaa, joka mahdollistaa 3D-grafiikan tuottamisen
näytönohjaimella. Vulkan on niin sanottu moderni grafiikkarajapinta, joka mahdollistaa paremmin
näytönohjaimien resurssien optimaalista hyödyntämistä.

Ensimmäinen osa työstä käy läpi grafiikkarajapintoja yleisesti. Toinen osa syventyy Vulkaniin yleisellä
tasolla ja käy läpi sen historiaa ja eroja muihin grafiikkarajapintoihin. Lopuksi kolmannessa
osassa työtä käydään läpi yksinkertaisen Vulkan ohjelman avulla Vulkanin perusteita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste