Microsoft Hololens -applikaation toteuttaminen
Pesu, Joel (2017)
Pesu, Joel
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705158303
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705158303
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Valve Group Oy:lle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa Valve Group Oy:n asiakkaalle Nokia Oyj:lle Microsoft Hololens-applikaatio Barcelona Mobile World Congress 2017 -messuille demotarkoitukseen. Applikaatio toteutettiin käyttäen pelimoottori Unityä, 3D-mallinnusohjelma Blenderiä ja 3D-mallien maalausohjelmaa Substance Painteria. Opinnäytetyön teoriaosuus keskittyy sovelluksessa käytetyn mixed realityn kehityshistoriaan. Esiteltyjä tekniikoita ovat virtual reality eli VR, augmented reality eli AR ja mixed reality eli MR. Käytännön osuudessa kerrotaan applikaation kehitysvaiheista ja kuvataan kehitystyössä käytettyjä tekniikoita sekä kerrotaan lopputuotteeseen hyväksytyistä toimintatavoista. Opinnäytetyön tuloksena applikaatio esiteltiin messuilla tilaajan suljetulla osastolla valikoidulle yleisölle.