Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Business-to-business-asiakkaiden asiakastyytyväisyys : Case: Pure Waste Textiles

Virolainen, Hanna (2017)

 
Avaa tiedosto
Virolainen_Hanna.pdf (4.327Mt)
Lataukset: 


Virolainen, Hanna
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705178580
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Pure Waste Textilesin business-to-business-asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä tuotteisiin ja brändiin. Tutkimuksien toimeksiantajana oli helsinkiläinen vuonna 2013 perustettu tekstiili- ja vaatetusalan yritys, Pure Waste Textiles Oy. Yritys valmistaa sataprosenttisesti kierrätettyjä lankoja, kankaita, vaatteita ja asusteita tekstiiliteollisuuden jätemateriaalista.

Teoriaosuudessa selvitettiin ekologisuutta vaatetusteollisuudessa, yritysten ja asiakkaiden välistä vuorovaikutusta brändin, ostopäätösten, asiakassuhteiden, verkostoitumisen ja laadun kannalta, sekä perehdyttiin tutkimusmenetelmiin.

Opinnäytetyön empiirinen osuus koostui kahdesta osiosta, joista ensimmäisessä tutkittiin Pure Waste Textilesin business-to-business-asiakkaiden asenteita ja tyytyväisyyttä Pure Waste Textilesin brändiin, tuotteisiin ja palveluun. Tutkimus tehtiin tukemaan yrityksen tuotekehitystä, asiakaspalvelua ja yritystoiminnan kehittämistä. Toisessa osiossa tutkittiin business-to-business-asiakkaiden työntekijöiden, vapaaehtoisten ja tiimien tietämystä, Pure Waste Textilesin brändistä ja tuotteista sekä selvitettiin tuotteiden käyttöä. Kyselytutkimukset toteutettiin verkkokyselynä, kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia menetelmiä käyttäen.

Kyselyn tuloksista kävi ilmi, että ekologisuus on tärkeä arvo Pure Waste Textilesin asiakkaille ja merkittävin tekijä ostopäätöstä tehtäessä. Pure Waste Textilesin brändiin liitetään vahvasti ekologisuus, joka on yrityksen tuotteiden brändiominaisuuksista tärkein. Asiakkaat näkevät yrityksen brändin toivotulla tavalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste