Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelman kehittäminen

Berg, Isabella (2017)

 
Avaa tiedosto
Ont_berg_isabella.pdf (621.8Kt)
Lataukset: 


Berg, Isabella
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239706
Tiivistelmä
Yhteiskunnan muutoksen ja ihmisten käyttäytymisnormien muuttumisen myötä sosiaalinen media on tullut yhä merkittävämmäksi osaksi ihmisten arkea. Sosiaalinen media on jokapäiväinen tiedonjako- ja –hakuväline, joka tarjoaa kattavat kommunikointi mahdollisuuksia sekä yrityksille, että yksityisille henkilöille. Markkinoinnin suhteen sosiaalinen media tarjoaa uusia mahdolisuuksia, mutta luo myös haasteita massasta erottumisen suhteen. Yleisesti ottaen sosiaalinen media on kuitenkin kustannustehokas tapa muodostaa verkostoja ja pysyä läsnä asiakasrajapinnassa. Sosiaalisesta mediasta voidaan puhua jopa globaalina ilmiönä, joka on muuttanut koko käsityksen markkinoinnista ja sen mahdollisuuksista.

Tutkimusaihe löytyi asiakasyrityksen halusta markkinoida ja myydä yrityksen tuotteita sosiaalisessa mediassa kustannustehokkaasti. Tutkimuksessa perehdytään sosiaalisen median tarjoamiin mahdollisuuksiin ja tuodaan esille toimivimmat ratkaisut asiakasyritykselle. Tutkimuksen tavoitteena on tutkia pienen koulutusalan yrityksen sosiaalisen median markkinointia ja kehittää siltä pohjalta sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelmaa suunnitellaan sosiaalisen median osalta ja se rinnastetaan toimivaksi osaksi muuta markkinointia. Suunnitelmasta tehdään mahdollisimman kustannustehokas ja käytännönläheinen. Yrityksen tavoitteena on kasvattaa sosiaalisen median seuraajamääriä ja lisätä myyntiä sosiaalisen median kanavien kautta. Markkinointikanavina sosiaalisessa mediassa toimivat Facebook, Instagram ja Twitter.

Tutkimus on toimintatutkimus ja se perustuu edeltäviin, vastaaviin tutkimuksiin ja niistä kerättyyn dataan. Tutkimus pohjautuu tietopohjaan, joka on kerätty aiemmista tutkimuksista. Suurena osana tutkimusta on teorian heijastaminen käytäntöön eli analysoidaan erilaisia toimintatapoja peilaten asiakasyrityksen toimintaan. Tutkimus sisältää myös toiminallisen osion, jossa toteutetaan suunniteltuja markkinointikampanjoita arvioiden niiden toimivuutta tutkimuksen aikana.

Markkinointisuunnitelma sisältää myös toteutussuunnitelman ja julkaisukalenterin, joiden pohjalta sosiaalisen median sisällöntuottaminen tapahtuu suunnitellusti ja on yritykselle tuottoisampaa. Markkinointisuunnitelman sisältö on suunniteltu sesongin mukaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste