Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Erikois- ja pienliikkeiden kampanjointimainonta

Ruuskanen, Johanna (2010)

 
Avaa tiedosto
Ruuskanen_Johanna.pdf (4.114Mt)
Lataukset: 


Ruuskanen, Johanna
Saimaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004277066
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee erikois- ja pienliikkeiden kampanjointimainontaa. Kampanja on kestoltaan rajattu, ja se tarjoaa asiakkaalle jotain lisäarvoa tuottavaa. Kampanjointi liittyy yleensä vuodenajan mukaiseen sesonkiin, uuden tuotteen tai yrityksen lanseeraukseen, tunnettuuden ja myynnin lisäämiseen tai uusasiakashankintaan. Opinnäytetyö tuo esiin ristiriidan mainonnan määrän valtavan kasvun ja ihmisten yhä lisääntyvän mainosvastaisuuden välillä.

Kampanjointi on osa markkinoinnin suunnittelua, joka puolestaan pohjautuu yrityksen strategiaan. Mainonta on keino tiedottaa asiakkaita kampanjoista. Viestintäkanavien suuren lisäyksen myötä oikean mediamuodon valinta on elintärkeää.

Työn tavoitteena on selvittää, onko erikois- ja pienliikkeillä kampanjointia, kuinka tehokasta se on, mitä lisäarvoa yritykset kampanjoillaan tarjoavat, ja lopuksi kehittää havaintojen perusteella neljä kehitysehdotusta. Tutkimus on systemaattisesti havainnoiva tutkimus, jossa havainnot kirjataan episodihavainnoinnin avulla.

Tutkimuksessa seurattiin kahta paikallista ilmaisjakelulehteä 15.5.–15.8.2009. Lehdistä valittiin kymmenen kampanjointimainontaa käyttänyttä yritystä viidestä eri tuoteryhmästä.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että kampanjointia oli, mutta hyvin vähän. Havaintojen perusteella tehtiin kehitysehdotukset, joilla yritykset pystyvät tekemään kampanjoinnista vielä tehokkaampaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste