Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen vahvistaminen konsulttivetoisessa ryhmärakennusprosessissa

Räsänen, Heini (2016)

 
Avaa tiedosto
Heini_Rasanen_ont.pdf (2.373Mt)
Lataukset: 


Räsänen, Heini
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052910919
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiakaskokemuksen kehittäminen ryhmärakentamisen ydinryhmätoiminnassa. Työn tavoitteena on kuvata ja analysoida asiakaskokemuksen muodostumista ja rakennetta ryhmärakentamisprosessin ydinryhmätoiminnassa sekä tuottaa konkreettisia kehitysehdotuksia ydinryhmätoiminnan ja asiakaskokemusten parantamiseksi. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Fira Oy:lle, ja sen tarkoituksena on toimia ryhmärakennuttamisprosessin asiakaskokemuksen kehittämistyönä.

Opinnäytetyön tietoperustassa keskitytään käsittelemään asiakaskokemusta. Asiakaskokemus on henkilön tulkinnoista muotoutunut kokonaisuus, joka ei ole järkiperusteinen päätelmä, vaan emotionaalinen kokemus. Henkilön omat tunteet ja alitajuiset tulkinnat vaikuttavat tähän kokemukseen vahvasti. Asiakaskokemus on asiakkaan yrityksestä muodostama käsitys, jonka hän muodostaa erilaisten suorien ja epäsuorien kontaktien perusteella. Näitä kontakteja verrataan asiakkaan odotuksiin kokemuksesta. Tässä opinnäytetyössä selvitetään haastattelujen avulla ydinryhmäläisten mielikuvia, kokemuksia, mielipiteitä ja toiveita sekä heidän arvostamiaan toimintamalleja, jotta ydinryhmätoimintaa voidaan kehittää jatkossa entistä paremmaksi.

Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen tutkimus, jonka lähtökohtana on kokonaisvaltainen tiedonkeruu aiheesta. Työssä mukaillaan omalta osin myös palvelumuotoiluprosessia. Opinnäytetyön menetelmällisessä osuudessa tiedonkeruun menetelmänä käytettiin teemahaastattelua, joka mahdollisti haastateltavien kokemusten esille tuomisen. Tutkimukseen haastateltiin Fira Oy:n ryhmärakentamisen Ydinryhmästä viittä henkilöä. Koska kyseessä on asiakaskokemuksen tutkimus, on lähes väistämätöntä, että vastauksissa on eroavaisuuksia. Tämä johtuu siitä, että jokainen henkilö on yksilö, jonka kokemus juontuu oman elämäntilanteensa ja näkökulmansa kautta. Tutkimuksen johtopäätöksenä voidaan todeta, että Fira Oy:n ryhmärakentamisen ydinryhmäläisten asiakaskokemukset muodostuvat hyvin erilaisissa kontaktipisteissä ja erilaisista lähtökohdista. Johtopäätöksenä voidaan myös pitää sitä, että asiakaskokemukset ovat suurilta osin hyviä, ja että Verstas-tapaamiset olivat onnistuneita.

Teemahaastattelusta saatujen tulosten perusteella luotiin ehdotuksia ydinryhmätoiminnan kehittämiseksi. Ydinryhmäläisten haastatteluista johdetut kehitysehdotukset liittyvät esimerkiksi ydinryhmätoiminnan tehostamiseen, läpinäkyvyyteen sekä tiedonkulkuun, joita parantamalla ydinryhmäläisten asiakaskokemusta voitaisiin vahvistaa jatkossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste