Peurunka : Palveluiden tuotteistaminen ja sähköinen markkinointi
Viitala, Jenna (2010)
Viitala, Jenna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004096290
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004096290
Tiivistelmä
Tavoitteena oli selvittää millainen on Kylpylähotelli Peurungan palveluiden tuotteistamisen ja sähköisen markkinoinnin taso. Lisäksi haluttiin löytää keinoja myyntipalvelun myyntityön hel-pottamiseksi. Tavoitteena oli myös selvittää Peurungan matkailualueen yritysten välisen yhteistyön nykytila ja löytää kehitysehdotuksia yhteistyön sujuvuuden parantamiseksi. Samalla työn tarkoituksena oli perehdyttää uuteen työnkuvaan.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tutkimus käynnistettiin avoimilla haastatteluilla Peurungan markkinointipäällikölle sekä yhdelle myyntineuvottelijoista. Haastatteluiden avulla haluttiin selvittää Peurungan tuotteistamisen ja sähköisen markkinoinnin nykytila. Avoimista haastatteluista poimittiin myös kysymyssarjan osa-alueet, jotka myöhemmin esitettiin Peurungan myyntipalvelun henkilöstölle ja Peurungan matkailualueen muille yrityksille. Kysely toteutettiin keväällä 2010.
Tutkimus osoitti, että Peurungan tuotteistamisen ja sähköisen markkinoinnin taso on hyvä mutta, että kehitettävääkin on. Tutkimuksen tavoitteena ei ollut järjestää myyntiprosesseja uudelleen, vaan löytää ehdotuksia myyntityön tehostamiseksi. Tutkimuksen avulla saatiin selville Peurungan matkailualueen näkemykset kehitystarpeista yhteistyön sujuvuuden tehostamiseksi.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tutkimus käynnistettiin avoimilla haastatteluilla Peurungan markkinointipäällikölle sekä yhdelle myyntineuvottelijoista. Haastatteluiden avulla haluttiin selvittää Peurungan tuotteistamisen ja sähköisen markkinoinnin nykytila. Avoimista haastatteluista poimittiin myös kysymyssarjan osa-alueet, jotka myöhemmin esitettiin Peurungan myyntipalvelun henkilöstölle ja Peurungan matkailualueen muille yrityksille. Kysely toteutettiin keväällä 2010.
Tutkimus osoitti, että Peurungan tuotteistamisen ja sähköisen markkinoinnin taso on hyvä mutta, että kehitettävääkin on. Tutkimuksen tavoitteena ei ollut järjestää myyntiprosesseja uudelleen, vaan löytää ehdotuksia myyntityön tehostamiseksi. Tutkimuksen avulla saatiin selville Peurungan matkailualueen näkemykset kehitystarpeista yhteistyön sujuvuuden tehostamiseksi.