Pitch it to If -tapahtuman järjestäminen : case: If Vahinkovakuutusyhtiö Oy
Kangas-Heiska, Heini; Teea-Lotta, Hotokka (2017)
Kangas-Heiska, Heini
Teea-Lotta, Hotokka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111792
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111792
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa Pitch it to If -opiskelijatapahtuma. Tapahtuma tuotettiin yhteistyössä työn toimeksiantajan If Vahinkovakuutusyhtiö Oy:n kanssa. Toimeksiantona oli toteuttaa tapahtuma projektiluontoisena suunnittelusta jälkimarkkinointiin. Pitch it to If -tapahtuma järjestettiin ensimmäistä kertaa eikä vastaavanlaisia tapahtumia ole aikaisemmin järjestetty. Tavoitteena oli saada If:lle lopputyöntekijöitä, kehittää If:n työnantajakuvaa sekä lisätä yhteistyötä opiskelijoiden ja If:n välillä.
Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli suunnitella tapahtuma, jossa opiskelijat saivat esitellä lopputyöideoita. Tapahtuma järjestettiin lopputöiden pitchaustilaisuuden muodossa tammikuussa 2017. Tilaisuudessa opiskelijat pitchasivat ideansa If:n henkilökunnasta muodostetulle raadille. Kehittämistehtävän osana tapahtumasta tuli luoda sellainen, että se voidaan halutessa konseptoida.
Toiminnallisen opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa tietoperustana on käytetty kirjallisuutta sekä asiantuntijahaastattelulla kerättyä aineistoa. Teoreettinen viitekehys käsittelee tapahtuman järjestämistä, sen markkinointia sekä konseptointia. Teoriaosuuden tarkoituksena oli luoda pohja kehittämistehtävänä olevalle tapahtuman järjestämiselle.
Tutkimusmenetelminä käytettiin teemahaastattelua sekä kysely- eli survey-tutkimusta. Teemahaastattelulla kerättiin konkreettisia neuvoja tapahtuman järjestämiseen, näitä hyödynnettiin opinnäytetyön teoriaosuudessa. Tapahtumaan osallistuneille lähetettiin tapahtuman jälkeen verkkokysely, jonka avulla kerättiin mielipiteitä tapahtuman onnistumisesta sekä kehitysideoita tapahtuman konseptointia varten.
Onnistunut tapahtuma järjestettiin Startup Saunalla tammikuussa 2017. Kyselytutkimuksen, suullisesti saadun palautteen sekä If:n edustajilta kerätyn palautteen perusteella tapahtumalla onnistuttiin saavuttamaan sille tavoitteeksi asetettu rento ja avoin ilmapiiri. Positiivista palautetta saatiin myös verkostoitumismahdollisuudesta, tapahtumapaikasta sekä tapahtuman järjestelyistä. Kehityskohteiksi nousivat markkinointi, aikataulutus, resurssien mitoittaminen, kohderyhmän jyrkkä rajaus sekä konseptin kehittäminen.
Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli suunnitella tapahtuma, jossa opiskelijat saivat esitellä lopputyöideoita. Tapahtuma järjestettiin lopputöiden pitchaustilaisuuden muodossa tammikuussa 2017. Tilaisuudessa opiskelijat pitchasivat ideansa If:n henkilökunnasta muodostetulle raadille. Kehittämistehtävän osana tapahtumasta tuli luoda sellainen, että se voidaan halutessa konseptoida.
Toiminnallisen opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa tietoperustana on käytetty kirjallisuutta sekä asiantuntijahaastattelulla kerättyä aineistoa. Teoreettinen viitekehys käsittelee tapahtuman järjestämistä, sen markkinointia sekä konseptointia. Teoriaosuuden tarkoituksena oli luoda pohja kehittämistehtävänä olevalle tapahtuman järjestämiselle.
Tutkimusmenetelminä käytettiin teemahaastattelua sekä kysely- eli survey-tutkimusta. Teemahaastattelulla kerättiin konkreettisia neuvoja tapahtuman järjestämiseen, näitä hyödynnettiin opinnäytetyön teoriaosuudessa. Tapahtumaan osallistuneille lähetettiin tapahtuman jälkeen verkkokysely, jonka avulla kerättiin mielipiteitä tapahtuman onnistumisesta sekä kehitysideoita tapahtuman konseptointia varten.
Onnistunut tapahtuma järjestettiin Startup Saunalla tammikuussa 2017. Kyselytutkimuksen, suullisesti saadun palautteen sekä If:n edustajilta kerätyn palautteen perusteella tapahtumalla onnistuttiin saavuttamaan sille tavoitteeksi asetettu rento ja avoin ilmapiiri. Positiivista palautetta saatiin myös verkostoitumismahdollisuudesta, tapahtumapaikasta sekä tapahtuman järjestelyistä. Kehityskohteiksi nousivat markkinointi, aikataulutus, resurssien mitoittaminen, kohderyhmän jyrkkä rajaus sekä konseptin kehittäminen.