Asiakkuudenhallinta järjestelmien hyödyntäminen yrityksen kasvussa ja kehityksessä
Andersson, Minna (2017)
Andersson, Minna
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060913143
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060913143
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee matkailualan yrityksen asiakkuudenhallintajärjestelmän va-lintaa ja käyttöönottoa. Toimeksiannon tehtävänä oli kilpailuttaa eri asiakkuudenhallinta-järjestelmien tarjoajia sekä kilpailutuksen pohjalta valita parhaiten yrityksen tarpeisiin sopiva ratkaisu.
Opinnäytetyössä esitellään asiakkuudenhallintaa ja asiakkuudenhallintajärjestel-miä.Teorian pohjalta työssä vertaillaan olemassa olevia ratkaisuja, jotka soveltuvat toi-meksiantajan tarpeisiin.Yritykselle valittiin sopiva asiakkuudenhallintajärjestelmä kilpailu-tuksen perusteella.
Yritys valitsi ja otti käyttöön pilvipohjaisen järjestelmän nimeltään webCRM. Tämä järjes-telmä täytti parhaiten yrityksen tämän hetkiset tarpeet. Lisäksi työssä valmistui yritykselle käyttöönottosuunnitelma. Kaikkia haluttuja ominaisuuksia ei saavutettu, mutta lopputu-loksena asiakkuuksienhallinta parani, henkilöstöresurssien käyttö tehostui ja ajankäyttö automatisoitujen toimenpiteiden kohdalla nopeutui selkeästi.
Opinnäytetyössä esitellään asiakkuudenhallintaa ja asiakkuudenhallintajärjestel-miä.Teorian pohjalta työssä vertaillaan olemassa olevia ratkaisuja, jotka soveltuvat toi-meksiantajan tarpeisiin.Yritykselle valittiin sopiva asiakkuudenhallintajärjestelmä kilpailu-tuksen perusteella.
Yritys valitsi ja otti käyttöön pilvipohjaisen järjestelmän nimeltään webCRM. Tämä järjes-telmä täytti parhaiten yrityksen tämän hetkiset tarpeet. Lisäksi työssä valmistui yritykselle käyttöönottosuunnitelma. Kaikkia haluttuja ominaisuuksia ei saavutettu, mutta lopputu-loksena asiakkuuksienhallinta parani, henkilöstöresurssien käyttö tehostui ja ajankäyttö automatisoitujen toimenpiteiden kohdalla nopeutui selkeästi.