Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kanta-asiakasohjelman kehittäminen : Case: sanomalehti Itä-Häme

Soikkeli, Iina (2017)

 
Avaa tiedosto
Soikkeli_Iina.pdf (948.1Kt)
Lataukset: 


Soikkeli, Iina
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060913188
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee sanomalehti Itä-Hämeen kanta-asiakasohjelman kehittämistä. Työn tarkoituksena oli selvittää Itä-Hämeen lukijoiden mielipiteitä kanta-asiakasohjelmasta ja tehdä kehitysehdotuksia tuloksien perusteella. Toiveena oli myös keventää kanta-asiasohjelmaa ja saada heinolalaiset yritykset helpommin mukaan. Työn toimeksiantajana toimi Mediatalo ESA Oy, joka on Päijät-Hämeen alueen johtava mediatalo. Se julkaisee kahta tilattavaa sanomalehteä: Etelä-Suomen Sanomia ja Itä-Hämettä. Tutkimus oli yritykselle tärkeä, sillä Itä-Hämeen kanta-asiakasohjelma oli jäänyt Etelä-Suomen Sanomien kanta-asiakasohjelman varjoon.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena syksyllä 2016. Tutkimuksessa hyödynnettiin olemassa olevaa asiakasrekisteriä sekä Webropol-verkkotyökalua. Vastauksia saatiin yli 700, joka on kohderyhmään nähden luotettava otos. Myös tutkimuksen reliabiliteetti, validiteetti ja objektiivisuus olivat hyvät.

Tutkimukseen vastasivat tasaväkisesti sekä miehet että naiset, joista suurin osa oli 60–70-vuotiaita. Yli 70 prosenttia vastaajista olivat jatkuvia tilaajia ja asuivat Heinolassa. Tuloksien perusteella asiakkaat halusivat tapahtumaetuja, tuotteiden ja palveluiden tarjouksia sekä Itä-Hämeen tilaus- ja ilmoitusetuja. Eduista haluttiin tietoa paperilehden sekä sähköpostin kautta. Myös etujen paikallisuus oli tärkeää asiakkaille. Tuloksien avulla Itä-Hämeen kanta-asiakasohjelmaan kehitettiin kaksi erilaista sopimusmallia, joiden avulla kanta-asiakasohjelmaa voidaan kehittää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste