Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma digipainoalan yritykselle

Nissinen, Laura (2017)

Avaa tiedosto
Markkinointisuunnitelma Laura Nissinen.pdf (280.4Kt)
Lataukset: 


Nissinen, Laura
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061613716
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee digipainoalan yritykselle toteutettua markkinointisuunnitelmaa. Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää yritykselle käytännöllinen ja helposti päivitettävissä oleva malli, jota voitaisiin soveltaa erilaisten palveluiden markkinoinnin suunnittelemiseen. Markkinointisuunnitelma rajattiin koskemaan rakennuspiirrustusten kopiointi- ja tulostuspalveluita.

Opinnäytetyössä tutustutaan markkinoinnin suunnittelun teoriaan sekä esitellään sveitsiläisen Alexander Osterwalderin kehittämä Business Model Canvas, joka on liiketoimintamallien luomiseen ja kehittämiseen
suunniteltu työkalu. Opinnäytetyössä esitellään myös Business Model Canvasista kaksi kehitettyä sovellusta, joita ovat Lean Canvas ja Marketing Campaign Model Canvas.

Markkinointisuunnitelman toteutukseen valittiin malliksi Marketing Campaign Model Canvas, jota sovellettiin pienillä muokkauksilla vastaamaan yrityksen tarpeita. Marketing Campaign Model Canvas valittiin markkinointisuunnittelun
toteutusmalliksi, koska se on visuaalinen ja helposti muokattavissa. Mallin etu on, että kaikki oleellinen tieto saadaan kerätyksi yhdelle sivulle. Mallissa on yhdeksän eri osa-aluetta (rakennuspalikkaa), jotka saatiin täydennetyksi haastattelemalla yrittäjää ja potentiaalisia asiakkaita sekä perehtymällä huolellisesti aihepiirin taustatietoihin. Lopputuloksena syntyi kaiken oleellisen tiedon sisältävä markkinointisuunnitelma
julistemuodossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste