Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nutrikosmetiikka – kauneudenhoitoalan tulevaisuutta vai ohimenevä ilmiö?‎

Kinnunen, Niina (2010)

 
Avaa tiedosto
Niina Kinnunen.pdf (271.1Kt)
Lataukset: 


Kinnunen, Niina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005037441
Tiivistelmä
Kauneudenhoitoalalle tekee tuloaan uusi maailmanlaajuisesti leviävä ilmiö, nutrikosmetiikka, joka ‎tarjoaa kauneudenhoitoa sisältäpäin ja tehostaa tavanomaisten kosmetiikkatuotteiden vaikutusta. ‎Tuotteiden tehtävänä on huolehtia käyttäjänsä ihosta, hiuksista ja kynsistä. Tuotteet luokitellaan ‎Suomessa ravintolisiin kuuluviksi, vaikka niiden tarkoitus on kosmeettinen. Työn teoriaosuuden ‎tavoitteena on selventää nutrikosmetiikan käsitettä ja nutrikosmetiikkaa koskevaa lainsäädäntöä ‎Suomessa sekä esitellä kotimaisilla markkinoilla olevia tuotteita ja pohtia niiden sisältämien ‎ainesosien väitettyjä vaikutuksia ihmisten ulkonäölle. Tämän lisäksi tarkastellaan ilmiön ‎kehittymiseen vaikuttavia tekijöitä, joita ovat esimerkiksi suhdanteet taloudessa ja ihmisten ‎maailmanlaajuisesti levinnyt halu näyttää nuoremmilta. Tulevaisuudessa ‎nutrikosmetiikkateollisuuden oletetaan kehittyvän markkina-asemoinnissaan ja keskittyvän ‎valitsemaan nykyistä laajemmin kohderyhmänsä. Nutrikosmetiikan valmistajilta edellytetään ‎uusien tuotteiden ja teknologioiden kehittämistä, jotta ne voisivat jatkossa tarjota kuluttajilleen ‎aikaisempaa monipuolisempia sovelluksia. Tutkimusosiossa selvitetään nutrikosmetiikan ‎tunnettuutta suomalaisten liikunnallisten ihmisten keskuudessa ja havaittujen tulosten perusteella ‎huomataan nutrikosmetiikan olevan vielä monille tuntematonta. Loppupäätelmänä teoria- ja ‎tutkimusosion perusteella voidaan todeta, että nutrikosmetiikan suosion laajentamiseksi ja aseman ‎vakiinnuttamiseksi tietoisuutta siitä on lisättävä ja sen tehokkuus on pystyttävä todistamaan. ‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste