Service Deskin kehitystyö Case: Skanska Oy
Toikkanen, Marika (2017)
Toikkanen, Marika
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017081714410
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017081714410
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tuottaa ohjeistuksia ja yhteystietoluetteloloita Skanska Oy:n Service Deskille. Skanska IT Nordic on osa Skanska Oy konsernia. Skanskan jokaisesta pohjoismaisesta yksiköistä löytyvät omat Service Deskit: Suomesta, Ruotsista ja Norjasta. Opinnäytteenä tehty dokumentointi tullaan jakamaan Skanskan eri Service Deskien kesken.
Tuotoksena kehitystyössä syntyi useita ohjeistuksia, eri toimintoihin liittyen. Yhteystietoluettelo sisältää kolme osaa. Ensimmäinen osa sisältää sovellukset ja niiden tiedot, toinen osa sisältää palvelut sekä niiden tiedot ja kolmannessa osassa on tiedot niistä sovelluksista, joista on luotu Mircosoft Active Directoryn kautta jaettavat jakelupaketit.
Tuotettu materiaali on käytössä Suomen tietohallinnon sisäisesti ja siitä on myös hyötyä tämän hetkisille työntekijöille. Opinnäytetyön kehitysprojektin tavoite julkaista tuotettu materiaali Skanskan Pohjoismaiden eri Service Deskien kesken ei ole toteutunut kevääseen 2017 mennessä, mutta projekti jatkuu syksyyn 2017 asti. Ohjeistuksien luominen jatkuu kehitystyön jälkeenkin. Organisaation sisällä tapahtuu muutoksia, joten yhteystietoluetteloa täytyy ylläpitää, jotta tieto pysyy ajan tasalla.
Tuotoksena kehitystyössä syntyi useita ohjeistuksia, eri toimintoihin liittyen. Yhteystietoluettelo sisältää kolme osaa. Ensimmäinen osa sisältää sovellukset ja niiden tiedot, toinen osa sisältää palvelut sekä niiden tiedot ja kolmannessa osassa on tiedot niistä sovelluksista, joista on luotu Mircosoft Active Directoryn kautta jaettavat jakelupaketit.
Tuotettu materiaali on käytössä Suomen tietohallinnon sisäisesti ja siitä on myös hyötyä tämän hetkisille työntekijöille. Opinnäytetyön kehitysprojektin tavoite julkaista tuotettu materiaali Skanskan Pohjoismaiden eri Service Deskien kesken ei ole toteutunut kevääseen 2017 mennessä, mutta projekti jatkuu syksyyn 2017 asti. Ohjeistuksien luominen jatkuu kehitystyön jälkeenkin. Organisaation sisällä tapahtuu muutoksia, joten yhteystietoluetteloa täytyy ylläpitää, jotta tieto pysyy ajan tasalla.