Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Resilience strategies employed by teachers with dyslexia working at tertiary education

Burns, Eila; Poikkeus, Anna-Maija; Aro, Mikko (2013)

 
Avaa tiedosto
Parallel published_Resilience strategies.pdf (226.6Kt)
Lataukset: 


Burns, Eila
Poikkeus, Anna-Maija
Aro, Mikko
Elsevier
2013
doi:10.1016/j.tate.2013.04.007
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017082214486
Tiivistelmä
This study investigates resilience strategies exhibited by teachers with dyslexia working at tertiary education. Narrative interviews of tertiary teachers' own perceptions of how dyslexia affects their work were analysed to understand how they cope in a challenging profession. Findings indicated a utilization of a range of resilience strategies; task-related strategies, personalizing work contexts, utilizing social support networks and nurturing self-esteem and self-efficacy. Developing individualized strategies is paramount to attaining a successful career in tertiary education. Self-awareness is required to build the strategies supporting teachers in fulfilling professional requirements and enable them to experience agency and self-efficacy in their work.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste