Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Are we assessing correctly our students? Spain versus Finland

del, María; del, Cristina; Pascual-Ezamac, David; Urquia-Grande, Elenac; Rivero, Carlos; Akpinar, Murat (2016)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Parallel published_Are we assessing correctly our students.pdf (431.3Kt)
Lataukset: 


del, María
del, Cristina
Pascual-Ezamac, David
Urquia-Grande, Elenac
Rivero, Carlos
Akpinar, Murat
Editorial Universitat Politècnica de València
2016
CC BY-NC-ND
doi:10.4995/HEAd16.2016.2590
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017082514540

Lähdeviite:
del M., del C., Pascual-Ezamac D., Urquia-Grande E., Rivero C., Akpinar M., (2016). Are we assessing correctly our students? Spain versus Finland. , Proceedings of the 2nd International Conference on Higher Education Advances, HEAd’16., Editorial Universitat Politècnica de València. doi:10.4995/HEAd16.2016.2590
Tiivistelmä
The aim of this paper is twofold: first, to analyse the comparison of coursework and final examination between Finland and Spain to test if there are differences in assessment ethodologies; second, to study whether there are different factors (such as gender, age, subject, students’ motivation, and preferences) that have an impact on the assessment of students from the two countries. The final grades obtained by 117 freshmen enrolled on the Statistics and/or Financial Accounting subjects in Business Administration Degree are analyzed. The most interesting results are that the coursework mark is higher than the final examination in both subjects in both Universities, except for male students enrolled in statistics. Also variables such as gender, type of subject and students´preferences have an impact on academic outcomes.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste