Mikkelin Musiikkijuhlien viestintä- ja markkinointikonseptin uudistaminen
Vahvaselkä, Jannika (2017)
Vahvaselkä, Jannika
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091215014
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091215014
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee tapahtumien markkinointia ja viestintää. Työssä paneudutaan Mikkelin Musiikkijuhlien viestintään ja markkinointiin sekä niiden kehittämiseen. Työn tutkimuksellisessa osassa selvitetään viestinnän ja markkinoinnin perusteita sekä pohditaan elämysteollisuuden näkökulmaa tapahtumissa.
Opinnäytetyön tietoperusta pohjautuu tapahtumatuottamisen sekä viestinnän ja markkinoinnin kirjallisuuteen. Tutkimukselliseen osuuteen kuuluu myös Mikkelin Musiikkijuhlille vuonna 2016 toteutettu kysely ja kyselyn tulosten analysointi.
Opinnäytetyön toiminnallisena tuloksena valmistui Mikkelin Musiikkijuhlille uudistettu viestintä- ja markkinointisuunnitelma. Suunnitelma ohjaa tapahtuman viestintää ja markkinointia tapahtumatuotannon eri vaiheissa ja toimii järjestäjän oppaana. Viestintä- ja markkinointisuunnitelmassa vastataan siihen mitä viestinnän ja markkinoinnin toimia kannattaa tehdä tapahtumatuotannon eri vaiheissa.
Opinnäytetyön tietoperusta pohjautuu tapahtumatuottamisen sekä viestinnän ja markkinoinnin kirjallisuuteen. Tutkimukselliseen osuuteen kuuluu myös Mikkelin Musiikkijuhlille vuonna 2016 toteutettu kysely ja kyselyn tulosten analysointi.
Opinnäytetyön toiminnallisena tuloksena valmistui Mikkelin Musiikkijuhlille uudistettu viestintä- ja markkinointisuunnitelma. Suunnitelma ohjaa tapahtuman viestintää ja markkinointia tapahtumatuotannon eri vaiheissa ja toimii järjestäjän oppaana. Viestintä- ja markkinointisuunnitelmassa vastataan siihen mitä viestinnän ja markkinoinnin toimia kannattaa tehdä tapahtumatuotannon eri vaiheissa.